Charles Leclerc gaat de fout in en maakt zich zorgen: 'Oh, nee... Ik wil niet samen met Max!'

| door R. Willems

Ferrari-coureur Charles Leclerc heeft mogelijk een groot probleem, nadat hij de fout in is gegaan tijdens de persconferentie na de Grand Prix van Mexico. De Monegask kwamen als derde over de streep op het Autódromo Hermanos Rodriguez, maar lag lange tijd op de tweede positie. Echter verloor hij aan het einde van de race een plek aan Lando Norris, nadat hij bijna in de muur belandde bij het uitkomen van de laatste bocht.

Bij het opdraaien van het rechte stuk probeerde Leclerc op zijn gas te gaan, zodat hij Norris achter zich kon houden, die aan het einde van de race de snellere auto had dan de Ferrari's. Echter lukte het Leclerc niet om dat te bewerkstelligen, omdat hij bijna in de muur belandde. De Ferrari SF24 van Leclerc kende een groot overstuurmoment in de laatste bocht en stevende recht op de betonnen muur af. De zesvoudig Grand Prix-winnaar kon zijn bolide niet redden, maar verloor daardoor wel een plek aan Lando Norris.

Als Leclerc tijdens de persconferentie na de race terugkijkt op dit incident, laat hij weten dat hij zich kapot schrok in de cockpit van zijn auto. Leclerc legt uit: "Ik had overstuur en toen ik dat moment had opgevangen, kreeg ik overstuur van de andere kant en toen dacht ik 'fuck'." Op het moment dat de Ferrari-coureur dat woord uitspreekt, beginnen Lando Norris en Carlos Sainz direct te lachen, omdat schelden tegenwoordig verboden is in de Formule 1.

Lees ook

Taakstraf met Max Verstappen?

Dat heeft Max Verstappen gemerkt tijdens het Grand Prix-weekend in Singapore, toen hij hetzelfde woord gebruikte als Leclerc. De Nederlander kreeg daarvoor een taakstraf en de Ferrari-coureur is bang dat hem hetzelfde overkomt. Hij begint zich gelijk te verontschuldigen en maakt duidelijk dat hij niet samen met Verstappen een taakstraf wil uitvoeren voor de FIA.

"Sorry. Oh nee... Oh nee... Ik wil niet samen met Max [de taakstraf uitvoeren]!", zegt de Monegask. Bekijk het moment hieronder:

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen