Na de Grand Prix van Hongarije was het even hommeles binnen Red Bull Racing. Max Verstappen en race-engineer Gianpiero Lambiase kregen het met elkaar aan de stok in de race, waarna het ook na de race nog niet gezellig was binnen het Oostenrijkse team. Naast GP kreeg namelijk ook de strategische afdeling van Red Bull een veeg uit de pan van Max.
In België was Christian Horner eerder naar het circuit gekomen om de situatie tussen Max Verstappen en zijn race-engineer te bespreken. De teambaas van Red Bull had een verzoeningsgesprek georganiseerd, wat volgens de Brit goed is verlopen. Waar Helmut Marko eerder deze week nog liet weten dat de sfeer binnen het team gespannen was, is die spanning er inmiddels vanaf.
Ondanks het 'pittige gesprek' tussen Max en GP, dat in de paddock in België stiekem werd gefilmd, hebben de twee het met elkaar bijgelegd, meent Horner. Tegenover Sky Sports Italia laat de 50-jarige Brit weten dat het team heeft gesproken met Max en Lambiase, waarin Max heeft uitgelegd waarom hij zo kwaad was over de radio. Volgens Horner bouwde de frustratie bij Verstappen al vanaf ronde 1 op.
"Je moet niet vergeten dat Max in Hongarije vanaf de eerste ronde, toen hij in bocht 1 naar buiten werd geduwd, een hoog niveau van emoties had. Hij is een zeer vastberaden man, die gedijt op deze emoties en passie. Er waren echter dingen misgegaan voor hem en dan was er ook nog die inhaalpoging [op Lewis Hamilton, red.]", zo begint Horner.
Ook de strategie van Red Bull werd door Verstappen hevig bekritiseerd: "Onze strategie leunde erg op inhalen, maar dat bleek in de praktijk moeilijker dan op de tekentafel. Helaas racen F1-coureurs met een microfoon aan hun mond en wordt alles uitgezonden."
Tussen Max en GP is er inmiddels een gesprek geweest, zo weet Horner te onthullen. Daarin hebben de twee het bijgelegd en hebben ze allebei lering getrokken uit dit incident: "Hij wordt door emoties geleid als hij rijdt en dat maakt hem de speciale coureur die hij is. Na de race hebben we alles onder vier ogen besproken met zijn engineer. Er zijn altijd lessen te leren."
Lees het artikel op de mobiele website