Max Verstappen kende een desastreuze tweede vrije training in Canada. Dat werd niet veroorzaakt door de Nederlander zelf, maar door zijn Red Bull-bolide. Die leek namelijk in brand te staan en tijdens de tweede vrije training waren monteurs hard aan de slag om de bolide op te lappen. Er kwam zelfs een slijptol aan te pas (!).
Gedurende de sessie kwam Verstappen over de boordradio met de mededeling dat hij rook rook in zijn cockpit. Red Bull riep de Nederlander gelijk naar binnen, waarop Verstappen zelf vertelde dat zijn equipe klaar moest staan met koelapparatuur.
In de Red Bull-garage werd vervolgens al snel duidelijk dat het om een serieus probleem ging. Verstappen moest namelijk zo snel mogelijk uit zijn auto klimmen en ook mochten er geen coureurs aan de RB20 komen. Inmiddels heeft Red Bull laten weten dat er een probleem is met het ERS-systeem van Verstappens RB20.
Dat Verstappens RB20 het begeeft is extra zuur vanwege het feit dat Red Bull net voordat het raceweekend in Canada begon een compleet nieuw motorblok in de RB20 van Verstappen had gelegd. Het is nog maar zeer de vraag in hoeverre het nieuwe motorblok te gebruiken is in de toekomst.
Lees het artikel op de mobiele website