Lewis Hamilton en George Russell spreken elkaar compleet tegen: 'Viel reuze mee'

| door R. Willems

Voor Lewis Hamilton kon de vrijdag in Hongarije niet slechter gaan dan die is verlopen. De Brit eindigde de eerste vrije training zonder zinvolle rondes te hebben gereden en in de tweede training kwam hij snelheid tekort.

Hamilton besloot alleen de medium band te gebruiken in VT2, waardoor hij niet verder kwam dan de zestiende plaats in. Teamgenoot George Russell vond zichzelf op de twintigste plek terug. Je zou denken dat ze allebei hetzelfde idee hadden over de W14 op de Hungaroring, maar niets is minder waar.

Bij Lewis Hamilton overheerste het gevoel dat dit de slechtste dag ooit was in de Mercedes, terwijl George Russell van mening was dat het allemaal wel meeviel. De eenmalig GP-winnaar weet dat zijn team simpelweg een ander programma reed dan sommige teams boven hen.

"Het voelde helemaal niet goed. Het voelde alsof de auto op zijn slechtst was, maar we gaan aan de set-up proberen te werken vannacht. Vorig jaar begon het weekend ook verschrikkelijk slecht en toen wisten we het om te draaien met wat veranderen. Dus we gaan vannacht hard aan het werk en kunnen het voor [zaterdag] hopelijk omdraaien", aldus Hamilton bij Sky Sports.

George Russell vond het allemaal wel meevallen. Zo slecht als Hamilton het doet lijken was het helemaal niet.

"Het viel allemaal reuze mee, moet ik eerlijk zeggen. We waren uiteraard bezig aan een ander programma dan de rest en we hebben maar één set banden hoeven te gebruiken. Dat was ook nog eens een set die we ook al in de eerste training gebruikt hebben. Dus de rondetijden geven geen goed beeld. Ik weet zeker dat we zaterdag beter voor de dag komen."

Lees ook

Waar heeft Mercedes last van?

Volgens George Russell is het lastig om in de W14 de banden in het juiste 'window' te krijgen. Hierdoor duurt het vaak wat langer voor het Britse duo een juist beeld krijgt van waar de Mercedes-bolide precies staat.

"We hebben over het algemeen iets te weinig grip en ik denk niet dat we de banden in het juiste venster kregen, zowel in de korte als lange runs. We moeten begrijpen waarom dat was en misschien moeten we een snellere out-lap rijden of iets dergelijks."

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen