Raymond Vermeulen, de manager van Max Verstappen en in het verleden van Jos Verstappen, heeft tijdens een interview met RacingNews365 onthuld dat hij "goede dingen" over de 2026-motor van Red Bull Ford Powertrains hoort. Echter, Vermeulen houdt nog wel even een slag om de arm.
Volgend jaar begint de Formule 1 aan een compleet nieuw tijdperk. Kleinere, smallere en lichtere auto's die met een compleet nieuwe motorformule (50/50-verdeling tussen verbrandingsmotor en batterij) gaan rijden kunnen zomaar eens voor een grote verandering in de pikorde zorgen.
Het team van Red Bull Racing is helemaal alleen aan het 2026-avontuur begonnen. Hoewel er samen met motorfabrikant Ford wordt gewerkt aan de krachtbron, is het voor het eerst dat de renstal uit Milton Keynes helemaal zelf een complete Formule 1-auto bouwt. In het verleden haalde Red Bull Racing immers motoren bij Cosworth, Ferrari, Renault en Honda.
Verstappens manager Vermeulen heeft in ieder geval al een aantal goede dingen gehoord over de 2026-krachtbron van Red Bull Racing. Echter, ook Vermeulen weet dat het koffiedik kijken is wie er in 2026 over de beste motor beschikt, aangezien niemand weet hoe de verhoudingen volgend seizoen precies zullen liggen.
"Wat is de referentie voor volgend jaar? Niemand weet het. Dus de eerste paar races zullen duidelijk worden hoe het ervoor staat. We beginnen dus met een frisse start. We horen goede dingen over de motor, maar wat is goed? Ik weet het niet, wat is de referentie? Laten we dus afwachten", vertelde Vermeulen aan RacingNews365.
"Ik denk dat het keerpunt zal zijn welk team het snelst de boel weer op de rails krijgt, als je niet hoog in de ranglijst staat. Dus hoe reorganiseer je de boel in de fabriek en hoe krijg je nieuwe onderdelen op de auto om een snelle auto te hebben? Laten we zien hoe dat uitpakt. Maar het is voor iedereen hetzelfde, en dat is het mooie ervan", aldus de manager van Verstappen.
Lees het artikel op de mobiele website