'Naamsverandering voor Formule 1-team van AlphaTauri lijkt aanstaande'

| door I. van den Berg

Het team van AlphaTauri maakt een flinke ontwikkeling door. Zo werd een groot deel van het (Italiaanse) personeelsbestand naar Groot-Brittannië verplaatst en werd Nyck de Vries vervangen door Daniel Ricciardo. Komend seizoen komt daar echter nog een naamsverandering bij, zo stellen de geruchten.

Toro Rosso werd in 2020 omgedoopt tot AlphaTauri. Dat werd gedaan vanwege het nieuwe kledingmerk dat Red Bull had opgezet. Nu, drie jaar later, lopen de omzetcijfers van het merk steeds verder terug en worden er wereldwijd winkels gesloten. Volgens Red Bull-topman Helmut Marko, die net zoals bij Red Bull ook een flinke vinger in de pap heeft bij AlphaTauri, is er dus geen reden meer om de naam 'AlphaTauri' vast te houden.

Eerder dit jaar liet de Oostenrijker al weten dat er flinke veranderingen zouden worden doorgevoerd bij AlphaTauri. Zo werd een groot deel van het personeel in Faenze overgebracht naar Bicester in Groot-Brittannië. Ook liet Marko weten dat er in 2024 mogelijk een nieuwe titelsponsor zou komen voor het B-team van Red Bull. Onlangs kwam daar het vertrek van kersvers Formule 1-coureur De Vries bij. De Nederlander moest al na tien races het schip verlaten.

Lees ook

Nieuwe sponsor

Die naam lijkt er nu dus te komen, althans als we Motorsport-Magazin moeten geloven. De Duitse publicatie weet namelijk te melden dat Red Bull in zee gaat met modemerk Hugo Boss voor een deal als titelsponsor van AlphaTauri. De nieuwe naam van AlphaTauri die bij deze deal komt kijken, is ''Hugo Boss Bulls Racing'. Daarbij blijft er de link met Red Bull, maar komt ook de naam van Hugo Boss terug.

Er lijken zich echter meer kapers op de kust te bevinden. Ook PKN Orlen, een Pools oliebedrijf dat momenteel al sponsor is bij AlphaTauri, wil namelijk meer naamsbekendheid realiseren. Daarvoor zou een Formule 1-team de uitgelezen mogelijkheid zijn, aangezien er ieder raceweekend meerdere honderden miljoenen mensen naar de Formule 1 kijken.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen