Voor Max Verstappen wordt de Grand Prix van Hongarije erg belangrijk. De Nederlander is vooral heel erg benieuwd hoe zijn Red Bull Racing RB19 gaat presteren dit weekend, aangezien het team uit Milton Keynes wat updates meeneemt.
Het zal de tweede 'grote' update zijn sinds de Grand Prix van Azerbeidzjan, waar Red Bull twee tienden won ten opzichte van de rest van het veld. Auto, Motor und Sport heeft vanuit bronnen binnen het Oostenrijkse team vernomen dat dit ongeveer ook het geval moet zijn voor de updates in Hongarije.
Max Verstappen is dan ook gretig om vrijdag te baan te verkennen en de updates te testen, om te kijken of ze ook daadwerkelijk zoveel performance geven als in de simulator het geval is. Daarnaast is Verstappen altijd blij om terug te keren naar Hongarije, waar hij vorig jaar de race wist te winnen vanaf de tiende plaats.
"De Hongaarse Grand Prix is altijd een interessante. Vorig jaar was het lastig om de juiste keuzes te maken, met de dreigende regen en de koude temperaturen. Maar als team bleven we kalm en maakten we de juiste keuzes", begint Verstappen.
"We hebben een paar updates mee dit weekend, hopelijk doen die wat wij ervan verwachten, zodat we extra performance vinden voor de aankomende races. Laten we zien waar we staan op een circuit met relatief veel lage snelheidsbochten. Het is een geweldige baan om op te rijden en ook nog eens erg technisch. Het is zeker een plek waar ik altijd naar uitkijk om naar terug te keren", aldus de Nederlander.
Volgens geruchten in de paddock gaat de RB19 er dit weekend een stuk anders uitzien. De sidepods worden flink aangepakt en de verwachting was dat Red Bull het pad van Aston Martin en McLaren zou volgen, waarbij er een soort glijbaan aan de achterkant van de sidepod wordt gemaakt.
Maar Richard Tomlinson, engineer van Red Bull Racing, heeft op Twitter al laten weten dat de zijkant van de auto er 'heel anders uit gaat zien' als die van Aston Martin en McLaren. Gaat Red Bull het ondenkbare doen en met nauwe sidepods rijden, zoals Mercedes dat anderhalf jaar lang probeerde?!
Lees het artikel op de mobiele website