F1 Nieuws

Ferrari-baas Binotto: 'Wij verliezen 0.7 seconde per ronde op de rechte stukken'

Ferrari-baas Binotto: 'Wij verliezen 0.7 seconde per ronde op de rechte stukken'
F1 Nieuws

Ferrari-baas Binotto: 'Wij verliezen 0.7 seconde per ronde op de rechte stukken'

Ferrari-baas Binotto: 'Wij verliezen 0.7 seconde per ronde op de rechte stukken'

Mattia Binotto, teambaas van Ferrari, heeft een pijnlijke constatering gedaan. Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, de eerste race van 2020, werd het duidelijk dat Ferrari veel motorvermogen heeft in moeten leveren ten opzichte van vorig jaar.

De concurrenten van Ferrari waren het allemaal eens met elkaar: de 2019-motor van de Scuderia klopt van geen kanten. Op de rechte stukken won Ferrari ruim een halve seconde op de rest van het veld, wat ze vaak weer kwijtraakten in de bochten. Na een geheime deal met de FIA moest Ferrari haar motor herbouwen, waar ze nu de pijn van voelen.

"Dat gebeurt er als je stopt met valsspelen", riep Verstappen vorig jaar na de GP van Amerika, waar Ferrari nergens was. Dat was de eerste race dat de Italianen een extra sensor moesten plaatsen op hun krachtbron. Verstappen kreeg hiervoor erg veel commentaar vanuit Italië, maar hij lijkt toch gelijk te hebben. Binotto geeft nu toe dat Ferrari, met haar herbouwde motor, 0.7 seconde verliest op de rechte stukken ten opzichte van Mercedes en Red Bull, iedere ronde!

Ferrari was tijdens de kwalificatie ruim een seconde langzamer dan Mercedes, wat volgens Binotto op de volgende manier is uit te leggen: "We verliezen een seconde, waarvan drie tiende in de bochten. Dan blijft er zeven tiende over, die raken we kwijt op de rechte stukken. Om dat om te draaien, gaat heel moeilijk worden. De ontwikkeling van de krachtbron is namelijk bevroren voor dit seizoen", aldus Binotto tegenover Motorsport.com.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties