Red Bull-teambaas Christian Horner heeft in gesprek met Motorsport.com vooruitgeblikt op aankomend seizoen. Volgens de Britse teambaas van Max Verstappen en Sergio Pérez zal de RB21, zoals de 2025-auto van Red Bull hoogstwaarschijnlijk door het leven zal gaan, een evolutie worden van de huidige RB20, de auto die een zeer lastige periode achter de rug heeft.
Het team van Red Bull begon enorm sterk aan het seizoen. Van de eerste tien races wist Verstappen immers zeven keer te winnen, een keer tweede te worden en de Sprint in Miami op zijn naam te schrijven. De vrees van velen, dat Red Bull opnieuw het gehele seizoen zou domineren, kwam echter niet uit.
Het team van McLaren heeft zich in de races na Miami namelijk ontpopt tot een echte tegenstander van Red Bull. In het constructeurskampioenschap heeft de formatie uit Woking daarbij al de leiding overgenomen van Red Bull en in het rijderskampioenschap staat Lando Norris op een tweede plaats met een achterstand van 52 punten op kampioenschapsleider Verstappen.
Voor Red Bull en Verstappen dus zaak om dit seizoen flinke veranderingen door te voeren aan de RB20, de bolide die het team in de afgelopen paar raceweekenden flink wat kopzorgen heeft bezorgd. Inmiddels lijkt Red Bull op de weg terug en is er zelfs voorzichtige hoop bij Verstappen dat het dit seizoen toch allemaal nog goed komt.
Voor aankomend seizoen is het, ondanks die recente ommekeer in performance bij Red Bull, zaak dat er in de winterstop veel snelheid wordt gevonden. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien Red Bull als constructeurskampioen de minste tijd in de windtunnel heeft en dus de minste tijd kan besteden aan de bolide voor aankomend seizoen.
Volgens Horner zal Red Bull mede vanwege die reden voor een evolutie van de RB20 gaan, in plaats van een volledig nieuw design. "In deze business ben je altijd aan het jongleren en moet je de ene voet voor de andere zetten. Je kunt niet te ver in de toekomst kijken. De lange termijn in de F1 is ongeveer tweeënhalve maand en in principe is wat we dit jaar leren relevant voor volgend jaar", trapt de Brit af.
"Dus de auto van volgend jaar zal een evolutie zijn van de auto van dit jaar. Ik bedoel, er zijn veel onderdelen van de auto van vorig jaar die zijn meegenomen naar dit jaar, want met de manier waarop het kostenplafond werkt, tenzij er een significante prestatie-upgrade is, heeft het geen zin (om te veranderen, red.)", aldus de teambaas.
Lees het artikel op de mobiele website