Red Bull Racing en Max Verstappen zullen de komende vier races merken of de RB20 nog altijd goed genoeg is om mee te doen om de overwinningen en daarmee het kampioenschap. In België was de auto van Max Verstappen een stuk beter afgesteld dan in Hongarije het geval was, waardoor hij in de kwalificatie meer dan een halve seconde voorsprong had op de rest van het veld. In de race kwam hij, door een motorstraf, niet verder dan de vierde stek.
Maar in tegenstelling tot de races daarvoor was de RB20 wél sterk op de zondag en kon het concurreren met de McLaren, iets wat in Hongarije en Groot-Brittannië zeker niet het geval was. Voor Paul Monaghan, hoofdingenieur van Red Bull Racing, zullen de komende races érg belangrijk worden. Hier zullen de downforce niveau's compleet verschillend zijn, waardoor de RB20 verschillende afstellingen nodig heeft. Is de auto dan nog altijd zo sterk als in België, waar Red Bull altijd goed gaat?
"We weten hoe we onze auto moeten afstellen [in België] en we komen altijd aan met een zekere mate van vertrouwen", zo begon Monaghan tegenover onder andere RN365. "Maar we zullen de komende races zien, wanneer de downforce-niveaus op Zandvoort, Monza, Singapore en Azerbeidzjan veranderen, of onze auto dit tempo kan volhouden in de verschillende configuraties waarmee we kunnen rijden - en dan zullen we het weten."
Naast de Red Bull-auto zullen de coureurs de komende races ook scherp onder de loep worden genomen. Max Verstappen is - uiteraard - veilig, maar Sergio Pérez, Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda zullen moeten strijden om het zitje naast Verstappen in 2025. Volgens Monaghan kunnen alle drie de coureurs in aanmerking komen voor dit stoeltje.
"Ik denk dat elk van onze coureurs dat stoeltje in kan vullen. Liam [Lawson] zou dat kunnen, net als Yuki [Tsunoda], net als Daniel [Ricciardo], net als Checo [Pérez], ze zijn allemaal in staat om de auto te besturen. Maar het is een vraag voor Christian [Horner] en Helmut [Marko]", aldus Monaghan.
Lees het artikel op de mobiele website