De Mexicaanse tak van ESPN heeft naar buiten gebracht dat Sergio Pérez inderdaad terug zal keren op de Formule 1-grid in 2026. De voormalig teamgenoot van Max Verstappen heeft een aanbieding van Cadillac geaccepteerd en zal voor minimaal twee seizoenen gaan tekenen als coureur van het Amerikaanse team.
Daarmee heeft Cadillac de line-up rond voor het komende Formule 1-seizoen. De nieuwkomer op de grid, dat in 2026 het elfde team zal gaan vormen, heeft naast Sergio Pérez ook Valtteri Bottas weten te strikken. Hierdoor staan er volgend jaar twee coureurs op de grid die we dit jaar niet hebben kunnen aanschouwen, maar zal Cadillac wel starten met twee ongekend ervaren rijders.
Het team uit de Verenigde Staten heeft met Sergio Pérez een coureur in de gelederen die én veel ervaring heeft [veertien seizoenen in de F1] en enorm goed in de markt ligt. In Noord-, Midden- en Zuid-Amerika is Pérez de grootste naam in de Formule 1, waardoor Cadillac veel support zal kunnen verwachten vanuit zijn fanbase.
En naast Pérez heeft het team van General Motors - dat vanaf 2029 eigen motoren zal leveren, daarvoor rijdt het met Ferrari-krachtbronnen - ook Valtteri Bottas weten te strikken. De Fin, voormalig teamgenoot van Lewis Hamilton bij Mercedes, is op dit moment reservecoureur van het Duitse team, maar zal in 2026 dus zijn full-time terugkeer maken op de F1-grid.
Volgens ESPN heeft zowel Sergio Pérez als Valtteri Bottas in de afgelopen maanden een aanbod vanuit Alpine afgewezen. Het Franse team heeft de ervaren coureurs benaderd voor het zitje naast Pierre Gasly, maar daar hadden beiden geen interesse in. Cadillac gaat uiteindelijk met ze aan de haal en zal vermoedelijk deze week al met een aankondiging komen.
Met de terugkeer van Bottas en Pérez op de grid komen er zestien Grand Prix-overwinningen bij. Bottas wist in zijn tijd bij Mercedes, toen het Duitse team dominant was, tien keer een zege te behalen, terwijl Sergio Pérez zes keer als winnaar over de streep kwam - waarvan vijf keer als teamgenoot van Verstappen bij Red Bull.
Lees het artikel op de mobiele website