Mercedes-coureur George Russell is nog altijd woedend over de gang van zaken tijdens de openingsronde van de Grand Prix van Mexico. De Brit kende een prima start, maar werd aan de binnenkant klem gereden door Lando Norris en Lewis Hamilton, waardoor hij even terugviel naar de vijfde positie. Toch dacht Russell dat hij wat plekjes zou winnen.
Voor hem zag Russell namelijk twee coureurs van de baan gaan en door het gras rijden. Max Verstappen en Charles Leclerc haalden de bocht allebei niet en sneden deze dan ook volledig af, waarna ze na bocht 2 weer terug het asfalt op kwamen. Verstappen gaf de posities terug aan de coureurs waar hij achter zat voor bocht 1, terwijl Leclerc alleen Lando Norris voor liet. George Russell bleef daardoor teleurgesteld achter en moest genoegen nemen met P6, omdat ook teamgenoot Kimi Antonelli voor Russell de baan op kwam.
Vlak na de race liet de vijfvoudig Grand Prix-winnaar al weten dat hij totaal niet te spreken was over de actie van zijn collega's - en ook de FIA kreeg er van langs. Volgens de Brit is het namelijk niet juist dat de coureurs die zich aan de regels gehouden hebben, juist zijn gestraft.
"Ik begrijp niet hoe drie coureurs de baan kunnen afsnijden en gewoon door kunnen rijden zonder straf. In het leven zou je alles op het spel zetten als je daar geen gevolgen van ondervindt. Maar uiteindelijk worden de mensen die zich aan de regels houden, gestraft", zo zei Russell direct na de race.
Maar de Mercedes-coureur is nog altijd niet klaar met Max Verstappen en Charles Leclerc. Nadat hij zich in de media al heeft uitgesproken over zijn F1-rivalen, plaatst hij hen nu ook op zijn social media-account. Via een Instagram-verhaal toont Russell de on-board beelden van de eerste vijf auto's bij de start van de race in Mexico, waarbij te zien is dat Leclerc en Verstappen de bocht afsnijden. Bij die beelden plaatst Russell de volgende tekst:
"Bocht 2 denkende dat ik op P3 lag, netjes en keurig op de baan gebleven. Mooi. Bocht 3, P6. Geweldig", aldus de Brit die overduidelijk nog altijd niet te spreken is over zijn collega's en de FIA.
Lees het artikel op de mobiele website