Niet alleen tijdens de eerste vrije training heeft Max Verstappen problemen ondervonden met zijn Red Bull RB20. Ook in de tweede trainingssessie, waar de coureurs de 2025-compounds voor Pirelli aan het testen waren, liep het allemaal niet op rolletjes bij het Oostenrijkse team. Wat heet: het liep voor geen meter.
Aan het begin van de tweede vrije training merkte Max Verstappen direct op dat er nog altijd iets niet klopte aan zijn krachtbron, nadat Red Bull dit tussen VT1 en VT2 had opgelost. Die oplossing bleek echter dus niet gevonden te zijn, aangezien Verstappen in één van zijn eerste rondjes al meldde aan zijn team dat zijn RB20 nog altijd niet optimaal klonk. "Ik heb nog steeds een vreemd geluid in de auto", zei hij tegen race-engineer Gianpiero Lambiase.
In eerste instantie liet hij Verstappen nog weten dat ze in de garage geen problemen zagen, waarna Verstappen nogmaals duidelijk maakte dat het geluid 'niet goed klonk' en hij het niet vertrouwde. Even later werd hij dan ook naar binnen geroepen door GP. Vlak daarna crashte George Russell en in die rode vlag-periode dacht Red Bull het probleem alsnog gevonden te hebben, waarna Verstappen de baan weer werd opgestuurd. Maar niet voor lang...
Met nog geen competitieve ronde achter zijn naam kwam Lambiase weer op de radio naar Verstappen, wederom met slecht nieuws. De Brit, met Italiaanse roots, maakte duidelijk aan zijn coureur dat de Honda-krachtbron nog altijd niet werkte zoals de bedoeling was, waardoor hij naar binnen moest - nu voorgoed.
"We hebben nog steeds hetzelfde probleem", zei GP tegen Verstappen. De Nederlander bracht zijn Red Bull terug naar de pitstraat en stapte uit. Verstappen deed zijn helm af en kreeg te horen dat zijn sessie ten einde was. Een horrorweekend tot nu toe voor Verstappen, die wellicht tegen een nieuwe gridstraf aankijkt, als deze motorproblemen aanhouden...
Lees het artikel op de mobiele website