Max Verstappen en Lewis Hamilton hebben een geweldig duel uitgevochten tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, waarbij Verstappen uiteindelijk als winnaar uit de strijd kwam. De Nederlander zat een aantal ronden achter de zevenvoudig wereldkampioen en wist een paar keer voorbij te gaan aan Hamilton, die daarna op knappe wijze zich weer terug wist te vechten in het duel.
Het zorgde voor een intense strijd, welke volgens Verstappen zelfs even over het randje ging. De Red Bull-coureur was niet blij met de actie van Hamilton in het middelste gedeelte van het circuit, waar Max buiten de baan werd geduwd. Hij meldde zich direct op de boordradio richting race-engineer Gianpiero Lambiase - en indirect ook naar de wedstrijdleiding - om te melden dat Hamilton een straf zou moeten krijgen.
Een aantal ronden later lukte het Verstappen echter om 'netjes' voorbij te gaan aan Hamilton en hem ook definitief achter zich te laten. Daarna maakte Ferrari een grote blunder met hun strategie, waardoor Hamilton uiteindelijk als vijfde eindigde en hij nooit meer in de buurt wist te komen van Verstappen - die als tweede over de streep kwam.
Na de race sprak Hamilton Verstappen aan, toen ze elkaar tegenkwamen in de media pen. De Brit tikte de viervoudig F1-wereldkampioen aan an zei met een grote glimlach op zijn gezicht: 'Goede race, man!', waarmee hij Max feliciteerde met zijn resultaat en zijn snelheid op de Red Bull Ring.
Een mooi moment tussen de twee voormalig titelrivalen, die weer een ouderwets duel kenden dit weekend. Zowel Hamilton als Verstappen beginnen zich steeds zelfverzekerder te voelen in de nieuwe generatie F1-auto's en zullen elkaar dit jaar waarschijnlijk nog vaker tegenkomen. Dat gaat hen een stuk beter af dan een paar jaar geleden, toen iedere actie tussen beiden direct resulteerde in een crash of een controversieel incident.
Bekijk het mooie moment tussen Hamilton en Verstappen hieronder:
Lees het artikel op de mobiele website