Max Verstappen heeft in september een geweldige maand gekend. De Nederlander begon zijn verjaardagsmaand - waarin hij 28 is geworden - met een dominante overwinning in Italië, waarna hij de volgende F1-race ook met overtuiging wist te winnen. In Azerbeidzjan behaalde Verstappen zelfs een Grand Slam.
En daar bleef het niet bij. Een week na de Grand Prix van Azerbeidzjan deed de Limburger mee aan de negende race van het NLS-kampioenschap op de Nürburgring Nordschleife. Ook daarin wist hij succes te behalen en kwam hij als winnaar over de streep, samen met teamgenoot Chris Lulham. Verstappen zorgde daarmee voor een overwinning van Ferrari.
De viervoudig F1-wereldkampioen nam namelijk plaats in de Ferrari 296 GT3-bolide, gerund door het Zwitserse Emil Frey Racing. De auto werkte, in combinatie met Verstappen, geweldig en dat betaalde zich uit in een dominante overwinning. Maar wellicht is het de laatste keer geweest dat Max in een langeafstandsrace uitkwam met een Ferrari-auto.
Verstappen heeft onlangs aangegeven dat er nog niks vaststaat over zijn raceprojecten in 2026 en met welke auto hij dat gaat doen. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat hij doorgaat met de Ferrari-auto, aangezien alles in het plaatje moet passen. En daarin kan wellicht Porsche een aanbod doen bij de Nederlander.
Het loopt op dit moment namelijk niet lekker bij Porsche, de Duitse autofabrikant. De cijfers bij het bedrijf uit Stuttgart zijn zo tegenvallend dat Porsche heeft besloten zich terug te trekken uit de Hypercar-klasse van het World Endurance Championship - het vlagschip van Porsche in de autosport. Echter blijft de Duitse fabrikant wel actief in het langeafstandsracen en wordt de aandacht nu vooral gespendeerd aan het GT3-project, waar men blijft rijden via klantenteams.
Voor Porsche zou het geweldig zijn als de viervoudig Formule 1-wereldkampioen - en mogelijk de beste coureur in de geschiedenis van de autosport - zich 'aansluit' bij het bedrijf. Het zou enorm veel aandacht richting de fabrikant brengen en ze daarmee mogelijk uit de financiële problemen helpen.
En ook voor Max Verstappen is een partnerschap met Porsche geen gek idee, aangezien hij daarmee de kans zou krijgen om zich te bewijzen in het langeafstandsracen met een renstal dat daar al tientallen jaren ervaring in heeft. Daarnaast heeft Verstappen jarenlang een Porsche 911 GT3-bolide gereden, dus weet hoe hij de Duitse auto werkt.
GPBlog heeft inmiddels aan Porsche gevraagd of een samenwerking met Max Verstappen in het verschiet zit, waarop dit statement kwam: "We kunnen hier op dit moment nog geen uitspraken over doen. Maar het zou natuurlijk geweldig zijn om Max Verstappen in een Porsche te zien tijdens de 24-uursrace op de Nürburgring."
Lees het artikel op de mobiele website