Max Verstappen over belletje met Zak Brown: 'Toen hij wist hoeveel hij mij moest betalen'

| door R. Willems

Deze week heeft Oscar Piastri een nieuw contract getekend bij McLaren, waarmee hij tot en met het einde van 2029 bij het Britse team blijft rijden. Echter was de Australiër niet de eerste keus van Zak Brown voor het zitje naast Lando Norris. Op vrijdag werd namelijk duidelijk dat de CEO van McLaren Racing een belletje had gepleegd naar het management van Max Verstappen, maar verder dan een verkennend gesprek is het nooit gekomen.

Het is niet verwonderlijk dat Zak Brown zijn telefoon heeft gepakt en heeft geïnformeerd naar de beschikbaarheid van Max Verstappen. De Amerikaan wil de beste line-up neerzetten bij zijn team en wie kan hij dan beter tekenen dan de huidige wereldkampioen, die vorig jaar nog Lando Norris wist af te troeven. Echter was het gesprek slechts eenmalig en koos McLaren er daarna voor om Oscar Piastri een contractverlenging te geven. Verstappen zelf weet wel waarom.

Tegenover Viaplay laat Max, met een grote glimlach op zijn gezicht, weten dat hij te veel geld kost voor McLaren. Het telefoongesprek met Zak Brown duurde maar kort, omdat de Amerikaan al snel doorkreeg dat hij héél diep in de buidel moest tasten, wilde hij Max naar Woking halen.

"Toen hij wist hoeveel hij moest betalen was het meteen klaar”, aldus Max, die aangaf dat hij niet zelf met Brown had gesproken, maar dat het via zijn management is gegaan.

Lees ook

Verstappen trouw aan Red Bull

De Nederlander is ook helemaal niet geïnteresseerd in dat soort gesprekken, vooral omdat hij zich alleen bezig wil houden met hoe hij op de baan zou goed mogelijk kan presteren. Alles daarbuiten is voor Max een afleiding en daar wil hij zo ver mogelijk van wegblijven. Ook de speculaties rondom een mogelijk vertrek bij Red Bull zijn voor hem verspilde energie.

"Ik ben verder ook niet bezig met speculaties. Ik ga mijn elfde Formule 1-seizoen in, dus daar verspil ik mijn energie niet aan. Ik zit hier goed op mijn plek en doe mijn best. Natuurlijk willen we wat sneller gaan, maar dat wil iedereen.”

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen