Max Verstappen richt zich tot Lando Norris na actie in kwalificatie Singapore

| door R. Willems

Volgens Helmut Marko heeft Lando Norris er eigenhandig voor gezorgd dat Max Verstappen poleposition heeft misgelopen in Singapore. De Nederlander leek in zijn laatste run op weg om de ronde van George Russell aan te vallen, die uiteindelijk op P1 eindigde in de kwalificatie, maar in de laatste sector werd de regerend wereldkampioen dwarsgezeten door Norris.

De McLaren-coureur reed langzaam rond in de één-na-laatste bocht van het Marina Bay Street Circuit, waarmee hij Verstappen vuile lucht gaf, die daardoor onderstuur kreeg in zijn RB21 en zijn ronde moest afbreken. Over de boordradio liet race-engineer Gianpiero Lambiase al weten dat Max 'zijn vriend mocht bedanken' voor het mislopen van pole en in de persconferentie wordt Verstappen dan ook naar dat moment gevraagd.

"Het was spannend, de ronde zelf verliep goed, maar helaas reed er in de laatste chicane een auto ongeveer twee seconden voor me. Dat kun je je in de kwalificatie niet veroorloven als je in Q3 wilt pushen. Daardoor moest ik een ronde afbreken. Dat was een beetje jammer, anders was het een spannende strijd om de pole geworden", zegt de Nederlander tegenover de aanwezige pers.

Echter maakt de viervoudig wereldkampioen zich ook niet al te druk om dit moment: "Het is wat het is. Je kunt er niets aan doen."

Lees ook

Verstappen hoeft Norris niet te spreken

Als de Red Bull-coureur wordt gevraagd of hij met Lando Norris gaat praten over dit incident, om te zorgen dat het in de toekomst voorkomen kan worden dat hij weer in de weg wordt gezeten door de nummer twee in het kampioenschap, is Verstappen duidelijk: een dergelijk gesprek gaat er niet komen.

In zijn ogen weet Norris namelijk dondersgoed dat dit niet netjes was en had dit incident vanuit de McLaren-coureur voorkomen kunnen worden: "Nee. Ik denk dat het vrij duidelijk is dat dat niet aardig is. Ik denk dat we daar over het algemeen vrij goed in zijn, met het uit de weg blijven van anderen. Soms is het wat ingewikkelder... maar ik denk dat het in Q3, met slechts 10 auto's op de baan, voorkomen had kunnen worden."

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen