Max Verstappen is momenteel nog in zijn nopjes in de Formule 1, maar de 26-jarige Limburger heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij na zijn tijd als Formule 1-piloot graag andere dingen zou willen uitproberen.
Verstappen maakte in 2015 zijn debuut als Formule 1-coureur bij het toenmalige team van Toro Rosso (nu bekend als AlphaTauri). Bij de Italiaanse renstal uit Faenza behaalde Verstappen enkele goede resultaten. Zo werd hij twee keer vierde in een auto die helemaal niet de snelheid had om op die plek rond te rijden.
In 2016 verkaste Verstappen naar het hoofdteam Red Bull, nadat hij was 'geruild' met Daniil Kvjat. Bij de formatie uit Milton Keynes won Verstappen al gelijk bij zijn debuut voor het team, iets wat nog maar weinigen is gelukt in de Formule 1. Sindsdien heeft Verstappen drie achtereenvolgende wereldkampioenschappen op zijn naam gezet, won hij 54 races, is hij 98 keer op het podium geëindigd en wist hij 32 keer de snelste coureur te zijn tijdens de kwalificatie.
Ondanks zijn succes in de Formule 1 kijkt Verstappen niet de andere kant op voor andere raceklassen. Zo reed Verstappen onlangs in een GT3-bolide op het circuit van Portimao. "Het is eigenlijk precies hetzelfde, maar dan op een andere manier. De GT3-auto's hebben andere behoeftes dan Formule 1-auto's", begint Verstappen, die antwoordt op de vraag waarin Formule 1- en GT3-auto's van elkaar verschillen.
Andere auto's en dus andere rijstijlen, maar waar ligt Verstappens voorkeur? "Formule 1 is nog altijd erg leuk. Het is heel professioneel en het is het hoogste van het hoogste. Wanneer ik in een GT3-auto rijd, dan is het allemaal niet zo verfijnd. Dat is ook goed, want dan ga je terug naar de old school-tijd. Er werken immers geen twintig man aan je auto en dus heb je maar een bepaalde hoeveelheid aan opties die je kan gebruiken bij je auto. Het is daar (in GT3-auto's, red.) allemaal wat simpeler en het is fijn om soms een stapje terug te zetten", aldus Verstappen.
Lees het artikel op de mobiele website