Helmut Marko heeft aangegeven dat hij dit seizoen gesprekken heeft gevoerd met Mick Schumacher. De jonge Duitser raakte vorig seizoen zijn stoeltje kwijt bij Haas, nadat hij Günther Steiner en Gene Haas niet kon imponeren in zijn tweede jaar bij het team.
De vele crashes van Schumacher zorgden er uiteindelijk voor dat Steiner de beslissing nam om voor een meer ervaren coureur als Nico Hülkenberg te gaan. In zijn boek 'Surviving to Drive' liet Steiner weten dat hij vaker met zijn handen in het haar zat als Schumacher weer eens een auto total-loss reed.
Maar hoewel men bij Haas niet overtuigd was van het talent van Schumacher, was Mercedes dat wel. De zoon van Formule 1-legende Michael Schumacher werd binnengehaald als derde coureur naast Lewis Hamilton en George Russell en maakte afgelopen week zijn debuut tijdens de bandentest van Pirelli in Barcelona.
AlphaTauri-baas Franz Tost liet onlangs weten dat hij Mick Schumacher graag naast Yuki Tsunoda had zien rijden bij het team uit Faenza, maar dat Helmut Marko daar een stokje voor stak. De Oostenrijker wilde per se Nyck de Vries in de AT04 hebben, na zijn indrukwekkende debuut in Monza.
Maar aan het begin van 2023 heeft De Vries meerdere zware weekenden gehad, waarin hij openlijk werd bekritiseerd door de Red Bull-leiding. Het lijkt er zelfs op dat Helmut Marko Mick Schumacher alsnog wilde halen en De Vries wilde vervangen, maar dit uiteindelijk niet door is gegaan omdat Toto Wolff moeilijk begon te doen.
De adviseur van Red Bull laat aan Sport1 weten dat hij met Mercedes gesproken heeft over het aantrekken van Mick Schumacher voor AlphaTauri, maar dat er al snel een einde kwam aan het overleg door politieke spelletjes van Wolff.
"Het is besproken tijdens een bijeenkomst. Het is gewoon stom dat meneer Wolff op dat moment openlijk een politiek spelletje tegen ons speelde bij de FIA. Daardoor was het onderwerp van gesprek direct van tafel. Waarom zouden wij dan Schumacher nog tekenen? Hij is een Mercedes-coureur, meneer Wolff is verantwoordelijk voor hem", aldus Marko.
Lees het artikel op de mobiele website