Schoonzoon hoofdsponsor Sergio Pérez verdenkt Red Bull van sabotage: 'Zoveel verschil kan een coureur niet maken'

| door R. Willems

Carlos Slim is al sinds de tienerjaren van Sergio Pérez de hoofdsponsor van de Mexicaan. Slim Helú wordt gezien als één van de rijkste personen op aarde, met een geschat vermogen van 99 miljard (!) dollar. Slim is de oprichter en eigenaar van TelMex.

Het is dan ook geen wonder dat Sergio Pérez zo geliefd werd bij alle teams waar hij reed. 'Checo' neemt voor tientallen miljoenen aan sponsorgeld met zich mee, zo ook bij Red Bull Racing. Sinds de komst van Pérez heeft Red Bull meerdere Mexicaanse sponsors toe kunnen voegen aan de auto, waaronder Telcel, zusterbedrijf van TelMex.

Daarnaast zijn ook deze bedrijven sinds 2021 sponsor van Red Bull Racing. Ze komen allemaal uit de portefeuille van Carlos Slim.

Schoonzoon Carlos Slim haalt uit

Maar waar Sergio Pérez ontzettend populair is bij de Mexicaanse fans en zijn sponsoren, zijn Red Bull Racing en Max Verstappen dat op dit moment niet. Verstappen laat dit seizoen geen spaan heel van Pérez en dat wordt niet gewaardeerd in Mexico.

Men gaat zelfs zo ver dat ze Red Bull Racing ervan verdenken de auto van Pérez te saboteren, terwijl hij zelf al heeft aangegeven dat dit totaal niet het geval is. Eén van de personen die Red Bull daarvan verdenkt is Arturo Elías Ayub. De Mexicaanse zakenman is de schoonzoon van Carlos Slim en heeft laten weten dat er iets niet klopt aan de manier waarop 'zijn' Checo wordt ingemaakt.

Tijdens de Grand Prix van België wist Ayub het zeker: Max Verstappen krijgt een veel betere auto dan Pérez!

"Ik twijfel er niet aan dat Max Verstappen de beste coureur op de grid is, maar om meer dan 20 seconden op Checo uit te lopen op de tweede plaats, terwijl Checo zijn voorsprong op Charles Leclerc op de derde plaats vergrootte, komt omdat zijn auto veel sneller moet zijn dan de anderen. Zoveel verschil kan de coureur alleen niet maken. Hoe dan ook, geweldige race, mijn Checo", aldus Elías Ayub volgens Fox Sport Mexico.

Lees ook

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen