Volgens Ho-Pin Tung zal Red Bull Racing geen problemen gaan ondervinden door de aanpassingen aan het Autodromo Nazionale Monza. Voorafgaand aan het raceweekend in Italië is de baan opnieuw geasfalteerd en zijn een aantal bochten aangepast, waarbij onder andere bocht 1 en 2 een nieuwe lay-out hebben gekregen. Maar ook de kerbstones in Monza, die normaliter erg agressief waren, zijn wat lager geworden.
Vooral dat laatste zal in het voordeel zijn van Red Bull, meent Ho-Pin Tung. Het Oostenrijkse team heeft de afgelopen maanden veel moeite met de kerbs en hobbels, waarbij vooral het raceweekend in Monaco een uitschieter was. Daar kregen Max Verstappen en Sergio Pérez hun auto's totaal niet onder controle, wat ervoor zorgde dat het team niet verder kwam dan een vijfde plaats voor Verstappen en een DNF voor Pérez.
Red Bull was eigenlijk wat huiverig voor Monza, aangezien de kerbs op 'The Temple of Speed' altijd erg hoog en agressief waren. Maar Sergio Pérez liet in de vooruitblik op de GP van Italië al weten dat hij verwacht dat zijn RB20 snel gaat zijn op Monza. En volgens Ho-Pin Tung is dat geen gekke gedachte, aangezien de aanpassingen hoogstwaarschijnlijk positief zullen zijn voor Red Bull.
"Het circuit in Monza is in aanloop naar deze race aangepast. Zo is bijvoorbeeld de eerste chicane verlegd. Het wordt heel interessant om te zien hoe de kerbstones er precies bij liggen komend weekend. Ook Ascari - de laatste chicane van het circuit - is erg veranderd. De bocht is ruimer en de radius is minder scherp geworden. De kerbstones zijn daar een stuk lager geworden en hebben een soort ribbels gekregen. De bocht zal zeker sneller zijn dan hij voorheen was. Het lijkt er namelijk op dat je ondanks die ribbels, vol over deze kerbstones heen kan rijden", zo begint Tung bij NU.nl.
Dat deze kerbstones nu meer 'ribbels' zijn in plaats van hoge blokken, zal in de ogen van Tung een voordeel zijn voor Red Bull Racing. Hij verwacht dan ook dat het team van Max Verstappen niet ontevreden zijn zal over de aanpassingen aan het circuit in Noord-Italië.
"Kerbstones blijven alsnog wel een ding in Monza. Maar als de kersbtones in zowel de eerste chicane als in Ascari minder groot zijn, kan dat in het voordeel van bepaalde teams uitpakken die het daar dit jaar lastig mee hebben. Bij Red Bull zullen ze daarom op voorhand wel blij zijn met deze aanpassingen. Tegelijkertijd moet je als coureur in de tweede chicane nog wel vol over de kerbs rijden, net als bij het ingaan van Ascari. Tenminste, als de kerb daar bij het ingaan van de bocht wel hetzelfde is gebleven."
Lees het artikel op de mobiele website