Ferrari-coureur Charles Leclerc zal motivatie hebben geput uit de overwinning van Lando Norris in Miami. In Florida wist de Engelsman namens Mclaren zijn eerste F1-zege in zijn carrière te pakken. Norris was voorzien van goed werkende updates en dat is goed nieuws voor Charles Leclerc, aangezien hij die zal ontvangen tijdens de aankomende race, in Imola.
Voor Leclerc zal de druk groot zijn, aangezien heel Italië verwacht dat er op het circuit van Imola resultaten zullen worden gehaald. Afgelopen jaren moesten Leclerc en Ferrari het continu afleggen tegen Max Verstappen, die daar de afgelopen twee edities heeft gewonnen. Vorig jaar werd de race afgelast vanwege noodweer.
In Maranello wordt momenteel hard gewerkt om de SF24 sneller te maken dan de Red Bull en Mclaren. Vanaf het begin van het seizoen ziet de Ferrari er sterk uit en wisten ze in Melbourne al een één-twee finish te bewerkstelligen. Leclerc is ervan overtuigd dat ze met een nóg snellere auto, structureel kunnen aanhaken. "Onze updates komen er binnenkort aan en dat zal de rest van het seizoen voor ons een beetje bepalen. We moeten dus hard werken en hopelijk zijn die upgrades net zo goed als die van hen en helpen ze ons om een grote stap voorwaarts te zetten", aldus de Monegask.
Leclerc heeft al sinds Oostenrijk 2022 geen race meer gewonnen. Het kwalificatiebeest uit Monaco wist al wel 23 polepositions in zijn carrière te bemachtigen, maar in de races weet hij dat niet vaak te verzilveren. Momenteel staat de teller qua overwinningen, op vijf stuks, terwijl teamgenoot Carlos Sainz inmiddels op drie overwinningen staat.
Teambaas van Ferrari, Fred Vasseur, wil zijn team nog een beetje in de underdog positie zetten. De Fransman, die sinds vorig jaar teambaas is bij Ferrari, gelooft meer in bandenmanagement en strategie. "Als we met iets komen, is het nooit een grote update. Als je in de kwalificatie vier of vijf auto's binnen één tiende hebt, en je brengt één tiende mee, dan is dat een gamechanger voor het weekend, maar een groot deel van de resultaten komt ook voort uit wat we doen met de coureurs, de afstelling van de auto tijdens het weekend en het bandenmanagement. En we hoeven niet alleen te denken aan upgrades en ontwikkeling", laat Vasseur weten.
Lees het artikel op de mobiele website