Red Bull-teambaas Christian Horner weet waardoor Max Verstappen afgelopen seizoen negentien races op zijn naam wist te schrijven. Volgens de Britse teambaas heeft dat onder andere te maken met de stijle leercurve van de Nederlander.
Waar Verstappen afgelopen seizoen niet gelijk kon genieten van een dominante auto, was dat dit seizoen een heel ander verhaal. Verstappen won namelijk de eerste race van het seizoen, iets wat in 2022 niet lukte door betrouwbaarheidsproblemen. Dat is ook gelijk een punt waarop Red Bull zich flink heeft verbeterd ten opzichte van 2022, want Verstappen haalde als enige coureur tijdens iedere race de finish.
Naast de verbeteringen die Red Bull aan de bolide doorvoerde, stond ook Verstappen niet stil tijdens de overgang van 2022 naar 2023. Zo wist de Nederlander gevechten en races beter in te schatten en ging hij niet steeds tot het gaatje. Volgens de Nederlander zelf kwam dit doordat hij dat ook niet hoefde te doen, aangezien zijn bolide de snelste van het gehele veld was.
Wanneer Horner wordt gevraagd naar Verstappens grootste verbeterpunt ten opzichte van 2022, geeft de Brit aan dat Verstappen met name minder schade is gaan rijden. "Afgelopen seizoen wist Max slechts één keer schade te rijden", begint Horner bij Sky Sports. De Brit doelt op Verstappens aanraking met de pitmuur in Silverstone. "Dat was de enige keer dat hij schade reed afgelopen jaar."
Horner ziet echter nog meer verbeterpunten van Verstappen. "De manier waarop hij een race kan lezen, de manier waarop hij voor de banden kan zorgen en de manier waarop hij snel kan denken en handelen op drukmomenten. Het is al met al een uitstekend seizoen geweest voor Max", aldus Horner.
Verstappen wist afgelopen seizoen negentien races te winnen, 21 keer op het podium te staan en twaalf pole positions te klokken. Of een dergelijk kunstje komend seizoen ook gaat lukken, is nog maar de vraag. De concurrentie zal immers ook niet stil blijven staan en het is allerminst een gegeven dat Red Bull opnieuw zo'n dominante auto op de grid weet te zetten.
Lees het artikel op de mobiele website