Laurent Mekies, de nieuwe teambaas van Red Bull Racing, heeft Max Verstappen over de boordradio laten weten dat hij teleurgesteld is in het feit dat het Oostenrijkse team hem geen betere auto kon geven. Tijdens de Grand Prix van Hongarije moest Verstappen genoegen nemen met een negende plaats, nadat hij de race vanaf de achtste stek moest aanvangen door een dramatische kwalificatie.
Het gehele weekend wil het nog niet lopen bij Red Bull Racing. De RB21 van Verstappen is dit seizoen al lastig te besturen, maar op de Hungaroring is daar een nieuwe dimensie aan toegevoegd. De Limburger heeft vanaf het eerste rondje in de eerste vrije training moeite gehad met zijn auto en dat was ook tijdens de race het geval.
Met een tweestop-strategie probeerde Red Bull nog wat punten veilig te stellen, maar Verstappen kwam uiteindelijk vast te zitten in een DRS-trein achter Liam Lawson - die uitkomt voor het zusterteam van Red Bull - en moest daardoor toezien hoe hij niet verder kwam dan de negende plek, waardoor hij slechts twee punten kon bijschrijven aan zijn puntentotaal.
Over de boordradio liet de Nederlander na de race dan ook weten dat het een 'pijnlijke' race was voor hem, maar ook voor de rest van de medewerkers van Red Bull Racing. Met een negende plaats voor Max en een zeventiende plek voor teamgenoot Yuki Tsunoda wordt er wederom maar een minimaal aantal punten gescoord en dat vreet aan Verstappen.
"Ja, ik bedoel ja, er valt niet veel te zeggen... Het is gewoon pijnlijk... voor iedereen", aldus de Nederlander. En volgens Laurent Mekies, de opvolger van Christian Horner bij het team uit Milton Keynes, is dit maar op één manier te verklaren: de auto is gewoon niet goed genoeg.
Een coureur als Max Verstappen hoort verder vooraan te staan, maar dat kon Red Bull hem dit weekend niet geven, waardoor de Fransman zich verontschuldigde over de radio: "Sorry Max, we hebben je niet de auto gegeven die je verdient, maar bedankt dat je zo je best hebt gedaan. We gaan verder", aldus de nieuwe teambaas en CEO van Red Bull Racing.
Lees het artikel op de mobiele website