De technisch directeur van Red Bull Racing, Pierre Waché, moet vrezen voor zijn positie binnen het team uit Milton Keynes. De Fransman, die sinds 2018 de leiding heeft over het technische team binnen de Oostenrijkse renstal, heeft de afgelopen anderhalf jaar geen vooruitgang geboekt en moet toezien hoe de andere teams Red Bull inmiddels hebben ingehaald.
In 2023 was het team van Max Verstappen nog dominant in de Formule 1, waarna er een fikse terugval heeft plaatsgevonden. Tijdens de Grand Prix van Hongarije in 2025 eindigde Verstappen op de negende plaats, achter zusterteam Racing Bulls, wat aangeeft hoe groot de huidige problemen zijn.
Sinds het vertrek van Chief Technical Officer Adrian Newey bij Red Bull is Pierre Waché de grote man bij het team, maar de Fransman heeft weinig indruk gemaakt in die periode. Volgens De Telegraaf ligt er dan ook druk op Waché en zijn de ogen binnen Red Bull gericht op de technisch directeur, die verantwoordelijk wordt gehouden voor de prestaties van de RB21.
Christian Horner werd door de mindere resultaten eerder dit jaar al ontslagen als CEO en teambaas van Red Bull Racing en Waché zal moeten vrezen voor zijn positie, als hij niet snel verbeteringen weet door te voeren.
En volgens Helmut Marko is er een kans dat die verbeteringen eraan zitten te komen. De adviseur van Red Bull heeft na de moeizaam verlopen race in Hongarije namelijk duidelijk gemaakt dat er een doorbraak is geweest bij het team van Verstappen en dat men inmiddels weet wat er schortte aan de auto op de Hungaroring.
De RB21 wist de banden niet in het werkende venster te krijgen, maar de technische afdeling weet inmiddels wat het moet doen om dat in Nederland te voorkomen. Marko zei na het raceweekend dan ook: "Het zal zoals hier niet meer gebeuren in andere races, verwacht ik."
Lees het artikel op de mobiele website