Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk waren er veel board-radio's te horen waarop coureurs elkaar een tijdstraf probeerden aan te naaien. Vooral Lando Norris en Lewis Hamilton werden veel uitgezonden, waarbij ze elkaar beschuldigden van het overschrijden van de track limits.
De coureurs hadden veel moeite om hun auto's binnen de witte lijnen te houden. Ze komen drie keer weg met zo'n overtreding, maar als ze een vierde keer buiten de baan belanden, wordt er een vijf seconden tijdstraf uitgedeeld.
Met de race nog geen tien rondes onderweg kwam de eerste board-radio van Lando Norris al. De McLaren-coureur meldde aan zijn team dat Hamilton al drie keer over de witte lijn was gegaan. Een paar ronden later herhaalde hij dit bericht.
Norris bleek ook gelijk te hebben, aangezien Hamilton al vroeg in de race een vijf seconden tijdstraf aan zijn broek kreeg. Toen de Brit dit doorhad, begon hij ook over andere coureurs te klagen. Dat deed hij zelfs zoveel, dat Toto Wolff hem op een gegeven moment terechtwees.
Hamilton wil nu dat de FIA goed gaat kijken naar een oplossing voor de Red Bull Ring, omdat het niet zo moet zijn dat coureurs elkaar straffen aan gaan naaien. Dat is niet de bedoeling van motorsport.
"Ik denk dat ze waarschijnlijk een nieuwe oplossing moeten vinden voor dit circuit. Een paar jaar geleden, toen we nog geen track limits hadden, was het circuit leuker om op te rijden", begint Hamilton bij Speedcafe.
"Nu is het jammer omdat je moet rijden en opmerkingen moet maken op de auto voor je, omdat het team wil dat je dat doet. Volgens mij deden ze dat een paar jaar geleden in Austin ook, maar dat is geen racen, toch? Dat is geen motorsport", aldus Hamilton.
Hoewel Lewis het dus niet chique vindt dat coureurs over elkaar klagen, meent hij wel dat hij recht van spreken had tijdens de race. Lando Norris en Sergio Pérez hadden ook een tijdstraf moeten krijgen van de FIA.
"Zodra hij [Norris] mij voorbij was ging hij er minstens 10 keer af, net als Pérez. Maar [zij] kregen daar geen straffen voor. We moeten allemaal naast de baan kunnen rijden zonder straffen", zo meent de zevenvoudig wereldkampioen.
Lees het artikel op de mobiele website