Sergio Pérez lijkt tijdens de Grand Prix van Brazilië zijn laatste race voor Red Bull Racing te gaan rijden, afgaand op de uitspraken van Red Bull-baas Christian Horner. De Brit liet weten dat het team binnenkort 'lastige beslissingen' moest gaan nemen en even later kwam het gerucht naar buiten dat Helmut Marko twintig miljoen euro overheeft om Franco Colapinto los te weken bij Williams.
De Argentijn zou de opvolger van Pérez moeten worden, die al meer dan twee jaar niet de gewenste resultaten behaalt binnen het team van Max Verstappen, waardoor het constructeurskampioenschap op dit moment buiten bereik is voor Red Bull. Nadat McLaren al aan ze voorbij ging in Singapore, heeft ook Ferrari de Oostenrijkse renstal ingehaald in de ranglijst, vooral door de afwezigheid van Pérez.
Echter lijkt 'team Pérez' zich weinig zorgen te maken. De Mexicaan heeft afgelopen weekend al aangegeven dat hij volgend jaar ook gewoon bij Red Bull Racing zal rijden, als de Grand Prix van Mexico weer verreden wordt. En ook Julian Jakobi, de manager van Pérez, heeft het gevoel dat zijn coureur nergens heen zal gaan. In gesprek met Damon Hill heeft hij namelijk aangegeven dat het contract van Checo niet zo makkelijk op te zeggen is vanuit Red Bull.
"Ik had een gesprek met zijn manager tijdens de laatste race waar ik heen ging en hij vertelde mij dat ze er heel zeker van zijn dat ze een waterdicht contract hebben", zo maakte Hill duidelijk in de Sky Sports F1 Podcast. "De grote vraag voor mij is vooral wat er met Checo is gebeurd. Waarom is hij zover verwijderd van zijn oude tempo? Ik snap het niet... Ik weet niet wat er in zijn hoofd is gebeurd, maar wat ik wel weet is dat contracten één ding zijn. Echter zal er een moment komen waarop het team [Red Bull] moeten doen wat ze moeten doen", hint ook Hill op een ontslag van Pérez.
Voor Max Verstappen is een ontslag van zijn teamgenoot overigens niet nodig. Hij wil zich eerder concentreren op het verbeteren van de RB20, want als dat gebeurt, dan zal de Mexicaan ook beter gaan presteren.
"Op dit moment is dat [Pérez' prestaties] niet het grootste probleem van het team. We moeten onze auto beter maken, want als de auto sneller is, wordt hij natuurlijk ook beter. Ik denk dan ook niet aan dit soort dingen. Ik denk alleen maar aan hoe ik sneller kan zijn in de auto."
Lees het artikel op de mobiele website