Max Verstappen heeft nog tot en met 2028 een contract bij Red Bull, maar zal hij daarna ook nog te zien zijn in de Formule 1? In gesprek met het Zwitserse Blick kijkt Verstappen naar de huidige koers van de Formule 1 en licht hij een tipje van de sluier over zijn toekomstplannen.
Verstappen stapte in 2014 voor het eerst in bij een Formule 1-auto. Het jaar daarna reed Verstappen als zeventienjarige op het hoogste niveau van de autosport, de Formule 1. Sindsdien heeft Verstappen drie wereldkampioenschappen gewonnen, 54 overwinningen op zijn naam geschreven, 98 keer op het podium gestaan en 32 pole positions geklokt.
Het is aannemelijk dat Verstappen, gezien de huidige vorm van Red Bull én de daarbij horende voorsprong op de concurrentie, tot aan 2026 (wanneer de huidige reglementen op de schop gaan) nog meer races en kampioenschappen wint. Ondanks dit succes heeft de Nederlander er nooit een geheim van gemaakt dat hij na 2028 graag stopt in de Formule 1.
De Nederlander wil immers ook graag andere disciplines van de autosport uitproberen. Zo is Verstappen geïnteresseerd in langeafstandsracerij en vormen ook tests in GT3-auto's dikwijls Verstappens weekendinvulling. Samen met Aston Martin-coureur Fernando Alonso zou de Nederlander graag meedoen aan de 24 Uur van Le Mans, een van de meest prestigieuze autosportevenementen ter wereld.
Naast zijn interesse in andere raceklassen is Verstappen ook altijd duidelijk geweest over de grote druk die het zijn van een Formule 1-coureur met zich meebrengt. Zo is het vele reizen en het weinige samen zijn met familie en vrienden een van de grootste struikelblokken voor Verstappen.
Verstappen heeft dus genoeg mogelijkheden na zijn tijd als Formule 1-coureur, maar momenteel komt de Nederlander nog uit in de Formule 1. Wanneer hij door Blick wordt gevraagd om zijn visie op de Formule 1 over tien jaar te geven, komt de 26-jarige Limburger met een wel heel bijzonder antwoord op de proppen.
"De benzine zal waarschijnlijk verleden tijd zijn, maar onze sport wordt ook nu al steeds groener en duurzamer. Echter, één ding is zeker: dan ben ik niet meer van de partij", aldus de Nederlander, die aangeeft dat hij hoogstwaarschijnlijk stopt in de Formule 1 als zijn contract in 2028 ten einde komt.
Lees het artikel op de mobiele website