Max Verstappen heeft zijn officiële vooruitblik uitgebracht voor de F1 Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlander gaat onder andere in op zijn positieve historie op de Red Bull Ring. De coureur blikt echter vooral vooruit op het aanstaande raceweekend in Spielberg. Een weekend dat zomaar de toekomst van Verstappen bij Red Bull Racing kan bepalen.
Na een pauze van twee weken strijkt het Formule 1-circus deze week neer in Spielberg voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring zal dan het strijdtoneel worden voor ronde acht van het F1-seizoen van 2026.
Voor Verstappen is de GP van Oostenrijk altijd een speciaal evenement. Allereerst omdat het de thuisrace is van Red Bull Racing. Daarnaast komen er elk jaar weer talloze Verstappen-fans op het evenement af. Om deze reden rijdt de Limburger ook dit jaar weer met een speciale helm om zijn fans te eren.
Verstappen heeft goede herinneringen aan de Grand Prix en is ook dit jaar weer enthousiast over het raceweekend in Spielberg. De coureur kaart aan wat wat er nodig is om ook dit jaar weer succesvol te zijn op de Red Bull Ring.
“Oostenrijk is natuurlijk een thuisrace voor het team. Ik heb er in het verleden fantastische resultaten geboekt en we hebben er echt mooie herinneringen aan. Het is een heel interessant circuit en alle bochten zijn behoorlijk verschillend, dus het is heel belangrijk om een goede balans in de auto te vinden. Je moet presteren op zowel hoge als lage snelheid en hebt goede tractie nodig. En met het huidige energiemanagement is het belangrijk om ook daaraan te werken", begint hij.
Voor Red Bull Racing lijkt het erop of eronder in Oostenrijk. Het team van Verstappen zal op de Red Bull Ring het grootste updatepakket van het hele jaar meebrengen. Voor het technische team van Red Bull zal het dan ook naar alle waarschijnlijkheid de laatste kans zijn om aan Verstappen te bewijzen wat ze kunnen.
De viervoudig wereldkampioen heeft nog een contract tot en met 2028. Naar verluidt kan echter een exitclausule geactiveerd worden als Verstappen voor de zomerstop niet in de top twee staat van het rijderskampioenschap.
Verstappen is dan ook enorm benieuwd wat de updates voor hem zullen opleveren: “We nemen een nieuw pakket mee, dus het is spannend om te zien hoeveel rondetijd dit ons kan opleveren. Ik zal ook mijn Orange Lion-helm dragen in Oostenrijk, België en Hongarije. Als eerbetoon aan de fans die me gedurende mijn carrière hebben gesteund. We kijken uit naar de Red Bull Ring", sloot de stercoureur af.
Lees het artikel op de mobiele website