De NLS-test van Max Verstappen op de Nürburgring Nordschleife heeft nogal wat losgemaakt in de autosportwereld. Velen zijn ontzettend enthousiast voor de toekomst, nu Max zich voor het eerst écht heeft getoond in een andere raceklasse dan de Formule 1, maar anderen zijn weer sceptisch over het optreden van de Nederlander.
Zo liet Mercedes GT3-coureur Maro Engel, die uitkomt in de DTM, op X weten dat de rondetijd van Max Verstappen op de Nürburgring behaald was met een andere afstelling dan de andere coureurs gebruikten. Max reed namelijk een nieuw record voor GT3-auto's op het iconische circuit in de Duitse Eifel, maar dat was voor Engel geen hele grote prestatie, aangezien Verstappen een betere auto tot zijn beschikking had.
Echter kwam Verstappen op social media met een ferme reactie op de Duitser, die meldde dat hij zijn feiten niet op orde had en geen valse informatie moest verspreiden. De Nederlander is er dus zeker van dat hij het baanrecord voor GT3-auto's op de Nürburgring Nordschleife heeft verbeterd.
Maar misschien krijgt Verstappen later dit jaar de kans om voor eens en altijd te bewijzen dat hij de snelste GT3-coureur ooit is op de Nordschleife. Volgens geruchten gaat de viervoudig Formule 1-kampioen later dit seizoen deelnemen aan een tweedaags evenement op het Duitse circuit, waarmee hij zijn verplichte vergunning kan aanvragen.
Om namelijk deel te nemen aan een officiële race op de Nürburgring Nordschleife heeft iedere coureur een vergunning nodig. Of je nu een onbekende coureur bent of één van de beste rijders uit de geschiedenis van de autosport: iedereen zal daarvoor op moeten gaan. Om de vergunning te behalen moet je minimaal aan twee sessies hebben meegedaan. En het gerucht gaat dat Verstappen dat later dit jaar gaat doen.
Volgens insiders zou de Limburger op 13 en 14 september deel kunnen nemen aan de NLS-dubbeltweedaagse, waar hij de twee sessies in één weekend wil afwikkelen, zodat hij direct zijn vergunning op zak heeft en bijvoorbeeld mee zou kunnen doen aan de 24 uur van de Nürburgring...
Lees het artikel op de mobiele website