Tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Mexico ging het niet allemaal van een leien dakje bij Max Verstappen. De Nederlander maakte gebruik van een RB20 die niet altijd deed wat hij wilde, aangezien hij de hele sessie klaagde over het gebrek aan grip aan de voorkant van zijn bolide, waarna er ook nog eens motorproblemen optraden.
Aan het einde van de sessie probeerde Max Verstappen een snelle tijd neer te zetten op zijn zachte banden, maar dat ging niet naar zijn wens. In de ene ronde die hij reed klaagde hij over de voorkant van zijn auto. Daarna probeerde Verstappen nog eens aan te zetten, echter werkte zijn Honda-krachtbron op dat moment niet meer mee. De motor in de RB20 gaf de geest en bleef in de vierde versnelling staan, toen Verstappen terugreed richting de pitstraat.
Over de radio maakte Verstappen ook duidelijk aan zijn team dat het goed mis was. Hij voelde direct dat de Honda-motor het begeven had en meldde dat hij vermogen verloren was. Even later zei hij dat hij naar binnen moest komen, waarna hij ook niet meer de baan op is gekomen. Mogelijk slecht nieuws voor Verstappen...
De Red Bull-coureur heeft namelijk al te veel motoronderdelen gebruikt dit seizoen, waarvoor hij in België een gridstraf kreeg. Nogmaals een motorwissel inplannen, betekent wederom een gridstraf voor de leider in het kampioenschap. Dat kan hij op dit moment niet gebruiken, nu hij vol in een titelstrijd met Lando Norris verwikkeld zit - die zelf waarschijnlijk ook een gridstraf moet nemen dit seizoen.
Echter lijkt er ook positief nieuws te zijn uit het Red Bull-kamp. Een insider wist te melden dat Verstappen deze sessie met een verouderde motor reed, die al vele duizenden kilometers op de teller heeft. Mocht deze uit de pool verdwijnen, hoeft hij nog niet direct een gridstraf te nemen. Maar ook al is dit waar, is het nooit fijn om mee te maken...
Lees het artikel op de mobiele website