De Red Bull Racing RB21 was aan het begin van het seizoen een auto waar eigenlijk niet mee te werken was. De Oostenrijkse bolide had een klein werkvenster en het minste of geringste hoefde te gebeuren, waardoor Max Verstappen en Yuki Tsunoda totaal geen grip meer hadden met de Red Bull-auto. Dat veranderde echter na de zomerstop.
Wegens de introductie van een nieuwe vloer, welke uitstekend werkte, en de verandering van filosofie, ging de auto van Verstappen en Tsunoda ineens wel goed. Hierdoor wist de viervoudig wereldkampioen sinds die tijd drie races te winnen. In Italië, Azerbeidzjan en de Verenigde Staten kwam Max als winnaar over de streep. Maar dit lukte hem in Mexico niet, waar Lando Norris dominant naar de zege snelde.
Bijna twee weken later, als Verstappen zich inmiddels aan het voorbereiden is op de Grand Prix van Brazilië in São Paulo, kijkt de Limburger nog een keer terug op de race in Mexico-Stad. Max onthult de reden waardoor hij minder snel was dan gehoopt in Mexico, waarbij hij aangeeft dat het puur te maken had met het feit dat de RB21 simpelweg niet overal even sterk in is.
"Ik denk dat het een beetje te vergelijken is met andere plaatsen waar we heel goed hebben gepresteerd, en waar McLaren misschien niet het maximale uit heeft gehaald. Soms past het circuit ook gewoon iets beter bij de auto", zegt Max in Brazilië. "En het is duidelijk dat we nog niet overal goed zijn, of in ieder geval niet de beste, of wat dan ook. Dus ik hoop dat dit weekend een beetje anders zal zijn. Het is een compleet andere circuitlay-out en het gedrag is ook anders, met natuurlijk ook de hoogte. Dus we zullen zien wat we krijgen..."
De exacte reden voor de tegenvallende prestaties van de Red Bull Racing RB21 in Mexico zijn overigens al wat langer bekend. Na de race op het Autodromo Hermanos Rodriguez werd er al een uitgebreide analyse gemaakt door GP33 - welke hier terug te lezen is.
Lees het artikel op de mobiele website