Red Bull deelt tik uit aan concurrentie en haalt grote partner binnen voorafgaand aan 2025-seizoen

| door I. van den Berg

Het team van Red Bull heeft een grote slag geslagen voorafgaand aan het 2025-seizoen. De renstal van Max Verstappen en Liam Lawson is namelijk een samenwerking aangegaan met identiteitsbeveiligingbedrijf 1Password. Het logo van het bedrijf zal aankomend seizoen op het stuur van Verstappen en Lawson te zien zijn en zal ook deel uitmaken van de race-overall van de beide heren.

Het team van Red Bull zal vanaf aankomend seizoen samenwerken met 1Password op het gebied van cybersecurity. Als "exclusieve Cybersecurity Partner" zal het logo van 1Password op het scherm van het stuur van de RB21 te zien zijn, maar ook zichtbaar zijn op de coureurskit, de teamkit en de ORBR Ops Room op het Red Bull-hoofdkwartier in het Britse Milton Keynes. Tenslotte zal het logo van 1Password ook te zien zijn top de Red Bull-bolides in de F1 Academy.

Volgens PlanetF1 was het lange tijd allerminst een gegeven dat Red Bull een deal heeft weten te sluiten met 1Password. Er zou namelijk interesse zijn geweest van "andere teams", maar uiteindelijk heeft 1Password dus gekozen voor Red Bull. Enkele dagen geleden maakte Red Bull nog een nieuwe sponsor bekend, namelijk cryptocurrencybedrijf Gate.io.

Lees ook

Horner is blij met komst van "cruciale" nieuwe partner

Red Bull-teambaas Christian Horner is enorm blij met de komst van 1Password. Volgens de Brit is het namelijk "van cruciaal belang" dat de gehele Red Bull-organisatie "veilige, vertrouwde toegang heeft tot kritiek informatie" zodat er "zelfverzekerde, datagestuurde beslissingen kunnen blijven nemen op het circuit en in de fabriek in Milton Keynes".

"Iedereen bij Oracle Red Bull Racing is verheugd om 1Password te verwelkomen in de Red Bull familie als onze exclusieve Cybersecurity Partner. Nu de start van het Formule 1-seizoen 2025 nadert, is het van cruciaal belang dat onze hele organisatie veilige, vertrouwde toegang heeft tot kritieke informatie, zodat we zelfverzekerde, datagestuurde beslissingen kunnen blijven nemen op het circuit en in de fabriek in Milton Keynes", begint Horner zijn verhaal.

"De investering en samenwerking van 1Password in het Red Bull Racing Pepe Jeans Academy Programme is een verder bewijs van de geest en diepte van onze samenwerking. We kijken ernaar uit om de grenzen te verleggen en te innoveren met 1Password, waaronder de eerste stuurwielbranding van het team die te zien zal zijn wanneer Max en Liam voor het eerst de baan op gaan", aldus Horner in een statement.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen