Volgens de Turkse tak van Motorsport.com zit er een groot pakket aan nieuwe onderdelen aan te komen bij het team van Red Bull Racing. De nieuwe onderdelen zullen volgens het Turkse medium in fases worden 'losgelaten' op de RB21.
Hoewel het team van Red Bull de Grand Prix van Japan wist te winnen, is er allerminst reden tot feeststemming. De RB21 is namelijk wel een snelle auto, maar heeft te veel tijd nodig om in het juiste set-up window te geraken. Daarnaast heeft de bolide problemen met de banden. Die worden namelijk te snel te heet.
Kijk bijvoorbeeld naar de races in Australië en China waar Verstappen in de beginfase mee kon komen met de auto's voor hem, maar uiteindelijk moest afhaken omdat zijn banden te warm waren geworden.
Om de problemen van de RB21 op te lossen, heeft Red Bull een plan bedacht. Er komen namelijk nieuwe onderdelen op de auto's van Verstappen en Red Bull-teamgenoot Yuki Tsunoda tijdens de Grands Prix van Emilia-Romagna (Imola) en Spanje. In Noord-Italië zullen er veranderingen worden doorgevoerd aan de achterkant van de auto. In Spanje komt er vervolgens opnieuw een pakket aan nieuwe onderdelen voor de RB21.
Het raceweekend in Spanje is ook gelijk het weekend waarin de FIA strenger gaat controleren op de flexibiliteit van de voorvleugels. Volgens De Telegraaf en The Race denkt men binnen Red Bull dat met name McLaren een groot nadeel gaat hebben door de regelwijziging van de autosportbond.
Volgens Paolo Filisetti, technisch analist bij onder meer RacingNews365, kan de regelwijziging in Spanje een voordeel van 1-1.5 tiende van een seconde opleveren voor het team van Red Bull. Eerder vertelde Red Bull-teambaas Christian Horner al dat de regelwijziging inderdaad grote gevolgen zou kunnen hebben voor de pikorde.
"De verschillen tussen de top vier teams zijn erg klein. Het draait allemaal om ontwikkeling. Er komen grote regelwijzigingen aan in race negen. We zullen zien hoe dat het spel verandert", aldus Horner bij Sky Sports.
Lees het artikel op de mobiele website