Red Bull Racing gaat Grand Prix-weekend Oostenrijk niet in als favoriet: 'De baan past bij ze'

| door R. Willems

Volgens Helmut Marko is de kans aanwezig dat Max Verstappen zijn 42e overwinning in de Formule 1 even moet uitstellen. De Limburger wordt door velen gezien als de grote favoriet voor de Grand Prix van Oostenrijk, omdat hij al vier keer heeft gewonnen op de Red Bull Ring en hij nu in de beste auto rijdt.

Maar de Red Bull-adviseur meent dat dat in Spielberg mogelijk niet het geval is. In Canada was de RB19 in de race ook niet de snelste auto van het veld, dat was de Ferrari SF-23 van Charles Leclerc en Carlos Sainz. Zowel op de medium als op de harde band was de Italiaanse bolide sneller dan de Red Bull.

Als Helmut Marko door OE24 gevraagd wordt of dat in Oostenrijk anders gaat zijn, moet hij eerlijk bekennen dat hij verwacht dat Ferrari wederom erg sterk zal zijn dit weekend. Zeker omdat de Red Bull Ring goed bij de Ferrari past - Leclerc won de Grand Prix van Oostenrijk in 2022.

"We gaan het zien. Wat in Montreal een beetje ondersneeuwde was het feit dat Ferrari de snelste auto had. De Red Bull Ring past goed bij ze, dus als Leclerc vanaf één van de eerste twee plekken van start gaat, wordt het geen groot Oktoberfest voor Max", aldus Marko.

Lees ook

Hamilton denkt niet te kunnen vechten voor overwinning in Spielberg

Waar Helmut Marko verwacht dat Ferrari erg sterk zal zijn in Oostenrijk, heeft Lewis Hamilton het gevoel dat hij en Mercedes juist wat tekort gaan komen. De vernieuwde W14B blijkt een grote stap vooruit te zijn geweest, ten opzichte van de auto die Hamilton eerder dit jaar tot zijn beschikking had. Maar de Mercedes heeft nog altijd één zwakte: langzame bochten.

In Oostenrijk zijn er niet veel langzame bochten te vinden - alleen bocht drie en vier worden genomen op lage snelheid - maar daar valt wel veel tijd te verliezen, omdat je langer in de bochten bent. Tegenover Sky F1 laat Hamilton dan ook weten hij verwacht dat de concurrenten weg zullen lopen in de langzame stukken van de baan.

"Het is fijn om consistent te zijn en om te vechten voor podiums. Dat is geweldig nieuws voor ons. Ik ben er erg blij mee, maar we moeten nog altijd werken aan de prestaties van de achterkant van onze auto. Dat is ons grootste pijnpunt, in combinatie met de langzame bochten. Daar kan ik het gewoon niet opnemen tegen de andere jongens", aldus Hamilton.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen