De fans van McLaren zijn woest op Red Bull Racing. Het Oostenrijkse raceteam wordt ervan beschuldigd de race van Lando Norris gesaboteerd te hebben tijdens de start. De FIA heeft Red Bull hier al fors voor bestraft met een boete ter waarde van 50.000 dollar, waarvan 25.000 voorwaardelijk.
Na de fraaie overwinning van Max Verstappen kwam er een verontrustend bericht naar buiten voor de fans van de Nederlander, want de FIA was een onderzoek naar het raceteam gestart voor iets wat nog vóór de race gebeurde.
Uit beelden heeft de FIA op weten te maken dat een medewerker van Red Bull de markeringstape van Norris heeft geprobeerd weg te halen, vlak voordat de start begon. De markeringstape wordt gebruikt door McLaren om aan te wijzen waar Norris zijn auto moet parkeren voor de start, een soort extra hulpmiddel. Het gebruik van deze tape is gewoon toegestaan.
Maar nadat de formatieronde al gestart was, is er iemand van Red Bull de baan opgegaan om de tape te verwijderen, om zo de start van Norris te saboteren. De actie van de Oostenrijkers wordt niet gewaardeerd, zo is te lezen op social media. Sommige mensen pleiten zelfs voor puntenaftrek. Een ander doet er nog een schepje bovenop en claimt dat heel Red Bull geëxecuteerd zou moeten worden.
Bekijk een aantal boze fans van McLaren hieronder (tekst gaat verder onder de reacties):
Hoewel Verstappen het momentum mee heeft, vindt de Nederlander zelf dat er nog werk aan de winkel is om wereldkampioen te worden. De coureur heeft het gat naar Piastri doen slinken tot veertig punten, maar er zal nog een tandje bijgezet moeten worden als hij de Australiër wil verslaan, zo laat de Nederlander weten na de race.
"Nou, als je zo'n weekend hebt gehad, en natuurlijk gezien hoe het de afgelopen paar weekenden is gegaan... Natuurlijk is er een kans, maar puur qua raceprestaties moeten we nog een stap verder gaan. Natuurlijk hebben we vandaag gewonnen, maar dat kwam deels doordat we goed opletten in bocht 1 en ervoor zorgden dat ik daar een gat kon slaan. Qua pure snelheid is het ofwel heel dichtbij, ofwel liggen we nog steeds net iets achter."
Lees het artikel op de mobiele website