Sergio Pérez ligt nog tot en met het einde van 2024 vast bij Red Bull Racing, maar er is dit jaar al veel gesproken over een mogelijk eerder vertrek van de Mexicaan bij het team uit Milton Keynes. De prestaties van Pérez viel zo tegen dat zijn zitje binnen Red Bull flink onder druk kwam te staan.
In de eerste seizoenshelft van 2023 wist Pérez in zes kwalificaties niet verder te komen dan Q1 of Q2, terwijl Max Verstappen in diezelfde sessies vaak op pole position stond. Op een gegeven moment ging het iedere dag over het contract van Pérez en of hij in 2024 überhaupt nog bij Red Bull zou rijden.
Inmiddels is het duidelijk geworden dat Checo volgend jaar gewoon de teamgenoot van Max Verstappen zal zijn, maar hoe de line-up van RBR er na 2024 uitziet is nog niet duidelijk. Het liefst zou Pérez doorgaan bij zijn huidige team, maar hij wil wel een 'zo goed mogelijk' contract.
Daarnaast houdt Checo ook de motorreglementen voor 2026 in de gaten. Dat is het eerste jaar dat Red Bull Racing de eigen motoren gaat gebruiken en het is nog maar de vraag hoe competitief het Oostenrijkse team daarmee gaat zijn.
"We houden natuurlijk een oogje in het zeil [voor 2026], maar het is allemaal zo moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren. Ik denk dat we allemaal proberen om een zo goed mogelijk contract te krijgen, waarvan we denken dat we daar het meest competitief zullen zijn. Maar in mijn geval heb ik een nog een contract voor een jaar, dus ik heb wat dat betreft geen haast", zo begint Pérez in Japan.
Waar Pérez dus alvast uitkijkt naar zijn volgende contract, kan hij Red Bull Racing een grote dienst bewijzen door dit weekend goed te presteren. Als de Oostenrijkers in de race één punt meer scoren dan Mercedes, worden ze voor het tweede jaar op rij kampioen voor constructeurs. Iets wat speciaal zou zijn om in Japan te behalen, het thuis van Honda.
"Het zou heel speciaal zijn om hier te winnen, bij Honda thuis - ze hebben hard gewerkt aan de motor, dus het zou speciaal zijn."
Lees het artikel op de mobiele website