Mercedes-baas Toto Wolff heeft slecht nieuws voor Max Verstappen, voorafgaand aan de Grand Prix van Oostenrijk. Tijdens het raceweekend in Spielberg, de thuisrace van Red Bull Racing, neemt het team van Verstappen een groot updatepakket mee. Volgens voormalig adviseur Helmut Marko zou dat wellicht zelfs genoeg kunnen zijn om het dominante team te worden vanaf dit weekend.
Marko heeft ontzettend veel vertrouwen in de update vanuit Red Bull, gezien het feit dat we nog zo vroeg in deze reglementencyclus zitten - waardoor er nog veel ruimte voor verbetering is. De Oostenrijker liet dan ook weten dat het goed mogelijk was dat de auto van Verstappen plots een halve seconde per ronde sneller zou zijn dan in Barcelona. Mocht dat daadwerkelijk het geval zijn, dan heeft Red Bull Racing de snelste auto van het veld en kan Verstappen weer meestrijden om overwinningen.
Helaas is Red Bull echter niet het enige team dat verbeteringen doorvoert aan de auto. Ook de andere teams zitten niet stil en willen beter presteren dan ze vorig weekend hebben gedaan. Zo ook Mercedes, dat in Barcelona werd verslagen door Ferrari en daardoor dit weekend hard terug willen slaan op de Red Bull Ring - waar George Russell in 2024 ook al wist te winnen voor het team uit Brackley.
"Barcelona diende als maatstaf voor onze huidige prestaties en zorgde, na het winnen van de eerste zes races, voor een realiteitscheck. Anderen hebben snel terrein gewonnen en daar moeten we op reageren. We strijden om beide kampioenschappen, maar we moeten ons verbeteren als we aan het einde van het seizoen als winnaar uit de bus willen komen", zegt Toto Wolff voor het racegeweld losbarst in Spielberg.
En de grote baas van het Mercedes F1 Team meldt dan ook dat zijn renstal updates meeneemt naar Oostenrijk. Zowel prestatiegericht als voor de betrouwbaarheid - de achilleshiel van Mercedes dit seizoen. Aangezien Mercedes al een voorsprong heeft op Red Bull zal het hierdoor lastig worden voor Verstappen om het gat volledig te dichten. Dit vanwege het feit dat Mercedes zelf ook een sprong gaat maken...
"We zitten niet stil; we nemen dit weekend een aantal updates mee naar Oostenrijk, gericht op het verbeteren van zowel prestaties als betrouwbaarheid. De marges zijn krap, en zullen rond Spielberg nog krapper zijn gezien de lengte van de ronde. We moeten een beter weekend neerzetten dan in de afgelopen races, maar als we het maximale uit onszelf kunnen halen, dan weten we dat we mee kunnen strijden om de overwinning", aldus Wolff.
Lees het artikel op de mobiele website