Oscar Piastri moet vrezen voor een straf van de FIA na de Grand Prix van Oostenrijk. De Australiër zou namelijk te langzaam gereden hebben tijdens de verkenningsronde richting de grid.
Alle coureurs rijden voorafgaand aan een Grand Prix een rondje over het circuit om naar de grid te gaan. Deze verkenningsronde wordt vaak niet eens uitgezonden, omdat er vrijwel nooit iets gebeurt. Hoewel er tijdens de verkenningsronde niet geracet wordt, moeten de rijders zich wel houden aan bepaalde richtlijnen.
Dat zou Piastri niet gedaan hebben. De FIA is aan het onderzoeken of de coureur te langzaam gereden heeft tijdens de verkenningsronde en daarom moet hij zich melden bij de stewards. Het is voor Piastri te hopen dat hij zijn vierde plek mag behouden...
Het zou de tweede keer dit seizoen zijn dat Piastri de fout in gaat tijdens de verkenningsronde. In Australië crashte de McLaren-rijder tijdens zijn eerste rondje op de baan, waardoor hij dus voor de race al uitviel en een DNS moest laten noteren.
Lees het artikel op de mobiele website