Voormalig Formule 1-coureur Hans-Joachim Stuck is het niet eens met de uitleg van Max Verstappen over zijn moment met Ferrari-coureur Charles Leclerc in de eerste ronde van de Grand Prix van Las Vegas. Daar gingen zowel Verstappen als Leclerc namelijk buiten de baan, iets wat volgens Verstappen door een gebrek aan grip kwam.
Verstappen begon de race vanaf de tweede stek met voor zich zijn voormalig kartrivaal Leclerc. In de meters na de start maakte Verstappen terrein goed op Leclerc en zette hij zijn RB19 aan de binnenkant bij de Monegask. Daarbij duwde hij zichzelf en Leclerc buiten de baan, een actie waarvoor Verstappen later in de wedstrijd een tijdstraf van vijf seconden zou krijgen van de stewards. Voor de uitslag van de race maakte dat niets uit. Verstappen won de race namelijk en Leclerc werd op de valreep als tweede afgevlagd.
Wanneer Stuck door Eurosport wordt gevraagd om zijn blik op het incident tussen Verstappen en Leclerc te werpen, reageert de Duitser duidelijk. "Ik heb het moment in de herhalingen teruggekeken. Verstappen beweerde dat hij instuurde maar dat zijn auto niet wilde insturen. Daar loog hij over. Hij probeerde niet om het incident te vermijden door harder in te sturen. Hij sprak niet de waarheid en hield geen rekening met Leclerc", begint Stuck.
Verstappen kreeg zoals al eerder benoemd een tijdstraf van vijf seconden voor zijn akkefietje met Leclerc. Stuck begrijpt niet dat Verstappen zijn leidende positie na het incident niet gelijk af moest geven aan de Monegask. "Voor mij was het gewoon niet te begrijpen dat ze (de FIA, red.) die positie niet gewoon gelijk teruggaven aan Leclerc. Dan was de zaak afgehandeld geweest. Naar mijn mening was het teruggeven van de positie een veel betere oplossing geweest", aldus Stuck, die in zijn tijd als Formule 1-coureur voor teams als March, Brabham, Shadow en ATS reed.
Lees het artikel op de mobiele website