De vrije trainingen van Max Verstappen in Australië verliepen niet helemaal als gewenst, laat de Nederlander weten na de vrijdagsessies in Melbourne. Op het Albert Park Street Circuit wist hij in zowel de eerste als de tweede vrije training niet op de eerste plaats te eindigen. In VT1 moest hij toezien hoe Lando Norris een betere tijd wist neer te zetten, waarna hij in VT2 zijn meerdere moest erkennen in Ferrari-coureur Charles Leclerc.
Vooral de tweede sessie van de dag was niet naar wens van de drievoudig wereldkampioen. Verstappen moest de eerste twintig minuten van de sessie toekijken vanuit de garage, omdat zijn team bezig was om wat schade aan zijn auto te repareren, welke hij had opgelopen tijdens de eerste training. Daar ging hij wat wijd en raakte hij een kerbstone, welke de onderkant van de auto aantastte.
"Jammer genoeg was het een beetje rommelig door wat er gebeurde in VT1. Ik ging wijd, beschadigde de vloer en het chassis enigszins. Maar daarna hebben we het als team snel omgedraaid, waardoor ik het programma nog min of meer heb kunnen afronden", meldt Verstappen na de training bij Motorsport.com.
Toen hij alsnog de baan op ging in de tweede vrije training, ging zijn RB20 'prima', maar zijn auto was niet zo sterk als in Bahrein of Saoedi-Arabië. Daarnaast merkte hij dat Ferrari juist beter was in Melbourne dan in de vorige twee raceweekenden, waardoor er nog wat werk aan de winkel is voor het Oostenrijkse team, maar hij geeft ook aan dat men zich geen zorgen hoeft te maken om de snelheid van de Red Bulls.
"Het was op zich wel prima. Ik denk dat Ferrari snel is, maar wij hebben zelf ook nog een aantal dingen om te verbeteren. In dat opzicht is er niets geks of zorgwekkends aan de hand. We moeten de auto nog gewoon een beetje finetunen."
Wel baalt Verstappen nog wat na van de opgelopen schade tijdens de eerste vrije training. Hierdoor kreeg hij geen geweldig beeld van de lange runs aan het einde van VT2, omdat hij simpelweg minder tijd had om deze af te werken: "Ondanks gemiste tijd nog redelijk mijn programma af kunnen werken, al had ik liever wat meer ronden gereden tijdens de lange runs."
Lees het artikel op de mobiele website