F1 TV-analist en voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer heeft tijdens de F1 Nation-podcast laten weten dat Max Verstappen niet anders zal gaan racen nu er een schorsing boven zijn hoofd hangt.
Tijdens de Grand Prix van Spanje kreeg Verstappen een tijdstraf van tien seconden voor een aanvaring met George Russell in bocht vijf, alsook drie strafpunten op zijn superlicentie. Daarmee staat Verstappen nu op elf van de maximale hoeveelheid van twaalf strafpunten. Dat wil zeggen dat als Verstappen een extra strafpunt achter zijn naam krijgt tijdens het raceweekend in Canada, hij de Grand Prix van Oostenrijk moet overslaan. Daarmee zou Verstappen de tweede coureur ooit worden die een schorsing aan zijn broek krijgt van de FIA.
Het zou dus kunnen dat Verstappen iets rustiger zal gaan rijden tijdens het aanstaande raceweekend in Canada, maar volgens Palmer zal de Nederlander zijn aanpak niet gaan aanpassen. "Ik denk nog steeds niet dat hij zijn aanpak zal veranderen. Ik denk nog steeds dat hij maar één manier van racen kent, en dat is alles op alles zetten en kijken wat er blijft hangen", begon Palmer.
"En vaak blijft het hangen en heeft het hem dit jaar ook een aantal Grand Prix-overwinningen opgeleverd, die hij anders waarschijnlijk niet zou hebben behaald. Imola bijvoorbeeld, waar hij in de eerste bocht aan de buitenkant ging. Hij is een coureur die gewoon alles geeft. Hij neemt waarschijnlijk meer risico's dan de anderen, en ik zie dat niet veranderen. Barcelona is natuurlijk een ander scenario, dat is geen racen. Hij zag rood, nietwaar? Hij verloor zijn kalmte in plaats van een racebeweging verkeerd in te schatten", voegde de oud-coureur toe.
"Maar wat betreft wat hij daadwerkelijk op het circuit gaat doen, denk ik niet dat hij dat nog een keer zal doen. Maar ik denk dat ik hem op dezelfde manier zie racen, nog steeds met uitvallen, nog steeds proberend aan de buitenkant te blijven als dat mogelijk is. En hij zal protesteren, hij zal pushen, hij zal op alle mogelijke manieren de grenzen opzoeken", aldus de Brit.
Lees het artikel op de mobiele website