Rijdt Red Bull Racing wel op vol vermogen in de Formule 1? George Russell vraagt het zich af. De Mercedes-coureur dacht tijdens de race dat hij dicht achter Sergio Pérez reed en kon zijn ogen al niet geloven. De RB19 zit namelijk in een andere dimensie dan de Mercedes W14.
'Wie is dat voor Fernando Alonso? Zitten we zo dicht achter Pérez', vroeg Russell aan zijn engineer tijdens de Grand Prix van Miami. De Brit zag namelijk een blauwe auto voor de Aston Martin van Alonso rijden en kreeg even hoop op een podiumplaats. Maar al snel liet zijn engineer weten dat het om Logan Sargeant ging, die in zijn Williams op een ronde werd gezet door Alonso.
Het was voor Russell nogmaals een bevestiging van iets wat hij zelf al weet: Mercedes is nog lange na niet in staat om met Red Bull te vechten. En dan heeft het Oostenrijkse team nog niet eens het achterste van hun tong laten zien. Dat weet Russell zeker.
Na de Grand Prix van Australië liet de Mercedes-coureur dit al weten, toen hij zag dat het gat in de race nog maar twee tienden was. Volgens de Brit kwam dit puur door het feit dat Red Bull niet wilde pushen.
Ik weet zeker dat ze zich inhouden. Ik denk dat ze zich bijna schamen om hun volledige potentieel te tonen, want hoe sneller ze lijken, hoe meer de sport gaat proberen om hen op de een of andere manier tegen te houden Ik denk dat ze realistisch gezien waarschijnlijk zeven tienden voorsprong hebben op de rest van het veld. Ik weet niet hoe het verschil in tempo er momenteel uitziet, maar Max heeft geen reden om te pushen en Red Bull ook niet
Na de race in Miami, waar Red Bull voor de vierde keer in vijf races een één-twee scoorde, hield Russell zich dan ook niet in. Hij liet wederom weten dat Red Bull veel meer snelheid in zich heeft dan ze nu laten zien.
"Ze zitten zo ver voor ons allemaal. Ik vraag me altijd af of ze wel op vol vermogen rijden of dat ze juist altijd iets achter de hand houden. Het is jammer voor de sport, maar je moet ze natuurlijk wel complimenteren dat ze zo'n goede auto hebben gebouwd", liet Russell weten aan F1-Insider.
Lees het artikel op de mobiele website