George Russell ontvangt steun van F1-coureur na geruchten over Mercedes-transfer Max Verstappen

| door I. van den Berg

Mercedes-coureur George Russell heeft een steunbetuiging ontvangen van Williams-coureur Carlos Sainz vanwege de aanhoudende geruchten over een potentiële Mercedes-transfer van Max Verstappen.

Sinds enkele weken is het weer helemaal een hot topic in de wereld van de Formule 1: de mogelijke overstap van Verstappen naar het team van Mercedes. Volgens Italiaanse bronnen zou de transfer al in kannen en kruiken zijn, maar beter geïnformeerde bronnen uit onder meer Nederland stellen dat de vork toch echt anders in de steel zit. Verstappen voert namelijk wel gesprekken met Mercedes, maar van een deal is (nog) geen sprake.

Lees ook

Sainz steunt Russell

Russell, die dit seizoen erg sterk presteert en slechts achttien punten achter Verstappen staat in het rijderskampioenshap, lijkt hierdoor buiten de boot te vallen en dus op zoek te moeten naar een nieuwe werkgever voor aankomend seizoen. Volgens Sainz is de situatie waar Russell momenteel in zit allesbehalve fijn.

"Als coureur is het geen ideale situatie. We proberen allemaal te verbergen dat het je raakt, we proberen ons er niet door te laten beïnvloeden. Ik ben er sterk van overtuigd dat je, net als ik vorig jaar, nog steeds een heel sterk seizoen kunt hebben ondanks alle geruchten over je toekomst en je team, zoals blijkt uit wat George dit jaar doet en wat ik vorig jaar heb gedaan. Maar tegelijkertijd is het niet ideaal. Het is lawaai voor jou. Het is lawaai voor het team. Het is lawaai voor je ingenieurs, voor je monteurs", begon Sainz.

"In een ideale situatie race je, behaal je resultaten en word je wereldkampioen als al deze geruchten verstommen, als er 100 procent vertrouwen is tussen jou en het team en als beide partijen zich voor de volle 100 procent inzetten. Ook al kun je nog steeds een zeer succesvol seizoen hebben, het is niet de ideale situatie en het is niet wat een coureur wil", aldus de Spanjaard in de talkSPORT Driving-podcast.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen