Red Bull Racing heeft tijdens het raceweekend in Oostenrijk updates geïntroduceerd voor de RB22 van Max Verstappen en Isack Hadjar. Met deze updates hoopte het team uit Milton Keynes ervoor te zorgen dat de auto flink verbeterd zou worden, zodat de coureurs vooraan mee konden strijden voor de overwinningen. Maar in Spielberg is dat in ieder geval niet mogelijk.
Dat komt deels door de crash van Max Verstappen in de kwalificatie, welke overigens ook werd veroorzaakt door de updates. Zonder de crash had de Nederlander als derde kunnen starten, maar uiteindelijk moet hij genoegen nemen met de vijfde positie, waardoor een zege buiten bereik lijkt.
En voor Isack Hadjar is het vanaf P8 al helemaal kansloos, zeker met het gevoel wat hij in zijn auto heeft. Als de Fransman op de Red Bull Ring werd gevraagd naar wat hij van de updates vindt, geeft hij duidelijk aan dat hij niet zo tevreden is. "Niet goed. Ik ben niet snel", zei Hadjar op de vraag wat zijn eerste indruk was van de verbeterde onderdelen...
"Eerlijk gezegd had ik een slecht weekend. Ik heb niet echt gevoel in de auto. We merken wel dat er wat vooruitgang is, maar hij rijdt moeilijk en ik voel me er niet op mijn gemak in", gaat de teamgenoot van Verstappen verder. Wederom lijkt Red Bull het voor elkaar te hebben gekregen om een moeilijk bestuurbare auto te hebben gecreëerd door middel van de updates gedurende het seizoen.
Heeft Isack Hadjar dan nog wel vertrouwen in de race? Eigenlijk ook niet echt. De starts van Red Bull zijn dit jaar dramatisch geweest en daar moet het team eerst maar eens een oplossing voor vinden. Hopelijk komt dat dit weekend al. "Deze keer moeten we de start verbeteren", geeft Hadjar duidelijk aan.
Voor de rest heeft hij weinig vertrouwen dat hij verder naar voren kan komen. Een podium lijkt kansloos vanaf de startplek in de race voor de Fransman. "Het zou gaaf zijn om dan met de jongens vooraan te strijden. Eerlijk gezegd is de 8e plaats waarschijnlijk de slechtste uitgangspositie om tegen de McLarens en Ferrari’s te strijden, maar daar staan we nu eenmaal", aldus de teamgenoot van Verstappen.
Lees het artikel op de mobiele website