Lewis Hamilton heeft slecht nieuws voor Mercedes-fans: 'Zit niet in de windtunnel'

| door C. de Groot

Het team van Mercedes beleeft een seizoen waarin het een beetje in niemandsland rijdt. Lewis Hamilton en George Russell eindigden als zesde en zevende in Imola, op 13 en 25 seconden afstand van plek vijf, maar ook met een ruime voorsprong op wat er achter de Silver Arrows reed. Ondanks dat er duidelijk verbeteringen mogelijk zijn op de grid, kijkend naar McLaren die het Verstappen de laatste races erg moeilijk maakt, gelooft Hamilton niet in een vergelijkbaar kunstje.

"Ik kan daar niks over zeggen", begint Lewis Hamilton over de potentie om de top 3-teams bij te benen. "George was op zaterdag een halve seconde verwijderd en tijdens de race drie tot 4 tiende. Een vergelijkbaar tempo zit voor ons nog niet in de windtunnel", vervolgt de zevenvoudig wereldkampioen, die volgend jaar een transfer maakt naar Scuderia Ferrari.

Het Duitse raceteam kwam net als de McLarens en de Ferrari's met een upgradepakket, die vanaf Miami al werd geïntroduceerd. Het heeft nog niet de gewenste resultaten geleverd, zo liet ook Toto Wolff weten. Volgens hem is een echte verbetering in de resultaten pas over een paar races te zien. Toch blijft Hamilton optimistisch. "Het verschil is niet zo heel groot. Het zijn maar kleine stapjes, maar wel hele hele kleine. Ik denk dat mijn racepace tijdens mijn tweede stint vergelijkbaar was met de coureurs die vooraan reden. Maar ondanks dat komen we toch zeker zo'n twee tot drie tienden per ronde nog tekort", aldus Hamilton.

Lees ook

Hamilton werkt nog wel aan W15

Ondanks dat de Britse coureur in 2025 naar Ferrari vertrekt, denkt en werkt hij nog steeds met het team om de auto te optimaliseren, ook voor volgend jaar. Dit doet hij, naar eigen zeggen, omdat hij zich verantwoordelijk voelt voor het team waar hij zo vaak wereldkampioen is geworden. Ondanks dat hij meehelpt beseft de coureur zich wel dat het misschien niet helemaal de bedoeling is om de auto waartegen hij volgend jaar moet strijden te verbeteren.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen