Lewis Hamilton baalt van het feit dat het Marina Bay Street Circuit in Singapore 'slechts' drie DRS-zones kent. De coureurs wilden het liefst een vierde zone toevoegen waar DRS gebruikt kon worden, maar dit werd door een paar teams tegengehouden.
In Singapore is het circuit dit jaar aangepast, waarbij we na bocht 15 een lang recht stuk krijgen, in plaats van een bochtig gedeelte. Op dit nieuwe lange rechte stuk was geen DRS-zone gepland, maar op donderdagavond hebben alle coureurs een brief naar de FIA gestuurd om deze alsnog toe te voegen. Dit om het racen te verbeteren.
Om de aanvraag van de coureurs goedkeuring te geven, moesten alle teams het eens zijn met deze wijziging, maar vier van de tien renstallen waren tegen deze wijziging. Hierdoor blijft een vierde DRS-zone uit, waar Hamilton niet blij mee is.
Volgens de Brit moeten teams juist vóór stemmen als ze de kans hebben om een circuit aantrekkelijker te maken voor de coureurs en de fans, niet tegen.
"Ik denk dat we DRS nodig hebben in die nieuwe laatste sectie, waar alle coureurs om hebben gevraagd bij de FIA. De FIA vroeg het aan alle teams en er waren een paar teams die het afwezen. De teams zouden voor meer racen moeten zijn, niet tegen. Het is interessant om te zien dat er een paar teams zijn die er juist op tegen zijn", zegt Hamilton bij Autosport.com.
Alle coureurs hadden dus liever een vierde DRS-zone gezien, maar een paar teams waren niet overtuigd van de veiligheid. Er zijn namelijk een kleine knik in dat laatste rechte stuk, wat te gevaarlijk zou zijn. Maar volgens Valtteri Bottas en Nico Hülkenberg valt dat allemaal reuze mee.
"Ik denk dat het er moest komen. In het ergste geval direct na de knik. Ik denk dat het een geweldige kans zou zijn geweest om deze race wat interessanter te maken om naar te kijken. Ik denk dat alle coureurs die verandering wilden."
Ook Haas-coureur Nico Hülkenberg had zo zijn bedenkingen bij de beslissing van de vier teams die tegen stemden: "Er zou geen probleem zijn met DRS, op die snelheid is er al zoveel downforce aan de achterkant. Ik denk niet dat er vanuit mijn oogpunt een veiligheidsprobleem zou zijn geweest."
Lees het artikel op de mobiele website