Normaliter kwam Max Verstappen ieder raceweekend in zijn teamkleding naar het circuit, terwijl andere coureurs er een heuse catwalk van probeerden te maken. Onder andere Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Lando Norris en Guanyu Zhou wilden zo mooi mogelijk op de foto staan in een zo'n opvallend mogelijke outfit, maar daar had Verstappen totaal geen interesse in.
De Nederlander had gewoon zijn skinny jeans aan, met daar overheen een t-shirt of vest van Red Bull Racing. Echter zal dat in het 2025 Formule 1-seizoen niet meer gaan gebeuren. Verstappen is namelijk de nieuwe ambassadeur van AlphaTauri, het kledingmerk van Red Bull. Die samenwerking gaat ervoor zorgen dat de viervoudig wereldkampioen ieder raceweekend zo stijlvol mogelijk in de paddock verschijnt.
"AlphaTauri kondigt viervoudig F1 wereldkampioen Max Verstappen aan als officiële wereldwijde merkambassadeur. Max Verstappen en AlphaTauri lanceren met trots een officieel partnerschap waarbij de viervoudig F1 wereldkampioen in 2025 een Global Brand Ambassador wordt. In deze rol zal Verstappen de mode van AlphaTauri wereldwijd onder de aandacht brengen, waarbij hij voor het seizoen 2025 naar 24 verschillende racelocaties wereldwijd reist - en dat in stijl", aldus het kledingmerk van Red Bull, dat zich vooral focust op de luxe markt.
Max Verstappen heeft al meerdere keren laten weten dat hij geen enkele interesse heeft in mode, waardoor het voor hem ook niet belangrijk is hoe hij eruit ziet als hij de paddock inloopt. Voor hem is het belangrijk dat kleding fijn zit en bij veel luxere merken is dat niet het geval. Echter biedt AlphaTauri wél dat comfort, waardoor hij met liefde de kleding aan zal trekken, komend F1-seizoen.
"Ik vind de stijlen van AlphaTauri altijd mooi; ze zijn erg stijlvol. Het heeft een goede pasvorm en is erg comfortabel. Er zijn andere merken waarbij het er wel cool uitziet, maar niet comfortabel is om te dragen. Bij AlphaTauri vind ik dat het er gelikt uitziet, het ziet er echt stijlvol uit en het is echt geweldig om te dragen", aldus Verstappen.
Lees het artikel op de mobiele website