Het gaat de laatste tijd veel over de mogelijke transfer van Max Verstappen naar Mercedes. De Nederlander is overduidelijk niet tevreden met de gang van zaken binnen Red Bull Racing en zou zich aan het oriënteren zijn op de markt voor een stoeltje bij een ander team vanaf 2026. Volgens geruchten is Mercedes daarin zijn gewenste overstap, omdat de Mercedes-krachtbron volgend seizoen dominant lijkt te gaan worden.
De verhalen die de afgelopen maanden naar buiten komen over het 2026-motorproject van Mercedes geven aan dat het team uit Brackley ontzettend veel vertrouwen heeft in de krachtbron die op dit moment in ontwikkeling is. Daarentegen staan juist de verhalen vanuit de Red Bull-fabriek, die een stuk minder positief zijn. Red Bull Powertrains lijkt wat achterstand op te hebben op de rest van de motoren en dat kan volgens Toto Wolff 'grote problemen' geven.
Het is dan ook geen wonder dat Max Verstappen in gesprek is met Mercedes over een transfer, maar ook Aston Martin zou een mogelijke optie zijn - als Mercedes uiteindelijk toch voor George Russell en Kimi Antonelli gaat als line-up voor 2026. Echter heeft Aston Martin slecht nieuws voor Verstappen: er is volgend seizoen geen plaats voor de Nederlander.
En ook voor George Russell kan dit weleens slecht nieuws zijn. Mocht Verstappen wél de overstap maken naar Mercedes, zal ook de Brit merken dat er bij Aston Martin geen plek is, omdat de zitjes daar worden ingenomen door Fernando Alonso en Lance Stroll. Aston Martin wordt door de aanwezigheid van Adrian Newey en motorpartner Honda ook gezien als een mogelijke favoriet voor 2026, maar daar zullen Verstappen en Russell geen onderdeel van uit gaan maken.
"We hebben veel geluk. We hebben deze spannende aanloop naar 2026. We veranderen de krachtbron - daar werken we samen met Honda aan - we veranderen de aerodynamica, daar werkt Adrian [Newey] aan en we hebben nieuwe faciliteiten. De stabiliteit die we hebben doordat Lance en Fernando voor volgend jaar getekend hebben, betekent dat ze ons nu niet alleen helpen met het ontwikkelen van de tools die we gebruiken voor 2026, 2027 en verder, maar dat ze ook direct werken aan het concept van de auto", aldus Andy Cowell, de nieuwe teambaas van Aston Martin.
“De discussies in de windtunnel gaan over de aerodynamische vorm, maar ook over de omgeving van de coureur. Hoeveel ruimte is er in de cockpit? Adrian heeft de neiging om niet veel ruimte vrij te laten in de cockpit. Alles is uitzonderlijk strak. Maar de stabiliteit van de twee coureurs die tot en met 2026 hebben getekend, helpt ons echt.”
Hiermee laat de Brit duidelijk merken dat Stroll en Alonso in 2026 gewoon bij Aston Martin rijden en zowel Verstappen als Russell pech hebben, als zij dachten een plekje te kunnen krijgen bij het team uit Silverstone...
Lees het artikel op de mobiele website