Toto Wolff hoopt Max Verstappen te strikken als Formule 1-coureur voor Mercedes vanaf het 2025-seizoen en heeft aan De Telegraaf laten weten dat hij bereidt is om te wachten op de Nederlander. Wolff gaat geen andere coureurs contracteren voordat Max zijn keuze over zijn toekomst heeft gemaakt, omdat hij de drievoudig wereldkampioen absoluut niet mis wil lopen.
De polesitter voor de Grand Prix van Australiër maakte ook weer op zaterdag indruk in Melbourne, waardoor het geen verrassing is dat Toto Wolff en Mercedes er alles aan willen doen om Verstappen naar Brackley te halen. Hij is de absolute nummer één op het lijstje van Wolff als vervanger voor Lewis Hamilton, die volgend jaar bij Ferrari aan de slag gaat en de Oostenrijker wil eigenlijk niet anders in de W16 plaatsen dan Verstappen.
Een aantal jaar geleden was de relatie tussen Wolff en Verstappen niet naar behoren, zeker na de intense titelstrijd in 2021. Wolff gaf in die periode vaak aan dat Verstappen een goede coureur was, maar dat hij de allerbeste rijder in dienst had. Volgens Wolff was Lewis Hamilton de G.O.A.T. [Greatest of All Time], maar als De Telegraaf nu vraagt wie de Oostenrijker beter vindt van de twee, kan de Mercedes-baas daar nu geen definitief antwoord op geven, maar hij geeft toe dat er op dit moment niemand in de buurt komt van Max.
"Ik vind het heel lastig om hen te vergelijken. Ze bevinden zich ook in een andere fase van hun carrière. Als Lewis een goede auto heeft, is hij ongelofelijk sterk. Maar als je naar de laatste twee jaar van Max kijkt, is er niemand die ook maar bij hem in de buurt komt. Als coureur kan je het ook niet zonder goede auto, motor en team om je heen. In die positie bevindt Max zich nu", aldus Wolff, die Hamilton niet zomaar meer boven Verstappen plaatst.
Maar hoe graag Wolff Verstappen ook wil hebben, moet de Mercedes-baas toegeven dat zijn team op dit moment niet de beste papieren heeft om de Limburger naar Brackley te halen. Daarvoor moeten ze zorgen dat ze de beste auto aan Verstappen kunnen leveren en dat is nu niet het geval.
"Nee, helaas voor ons lijkt de volgorde qua teams vooraan niet erg veranderd. Ik denk dat we de auto wel beter begrijpen dan de voorgaande jaren. We weten wat we moeten aanpassen om de auto beter te laten renderen in bijvoorbeeld de snelle bochten. Maar als we dat doen, verliezen we weer tijd in de langzame secties. Kortom, we hebben nog geen oplossing gevonden die ons een veel scherpere rondetijd brengt. Het vinden van de juiste afstelling luistert heel nauw. Dat maakt het zo moeilijk."
Lees het artikel op de mobiele website